Hvar City Theatre Days, Vol. 48 No. 1, 2022.
Original scientific paper
Izvedbena i vizualna autobiografija/dnevnik – dva primjera: Dunja Knebl i Marko Marković.
Suzana Marjanić
orcid.org/0000-0002-6158-3006
; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Abstract
Članak dokumentira dvije medijske autobiografije koje su pored riječi odabrale u hermeneutičkom krugu i formu slike/izvedbe. Što se tiče izvedbene autobiografije, riječ je o autobiografskom putovanju kroz izvedbu narodnih pjesama Dunje Knebl u njezinoj monodrami Zašto sam postala javna pjevačica s 47 godina ili Strah od kloniranja, koju navedena etnoglazbenica, ili kako se ironijski atribuira – »javna pjevačica« – izvodi od 1997. godine pa sve do danas (npr. pandemijska izvedba u sklopu umjetničina ciklusa MAKE Love NOT WAR, Kulturni centar Mesnička, Zagreb, 2. kolovoza 2020.). U drugom slučaju, slučaju slike, vizuala (vizualnom dnevniku), riječ je o pandemijskom Dnevniku straha (2020.) multimedijalnoga umjetnika Marka Markovića, koji nastaje kao dokument SMS-poruka između majke Zorice u Osijeku i sina (Marka Markovića) na studiju i radu u Beču u doba pandemijske 2020. godine (izložbeni format 99 SMS-poruka formatiranih u minijaturne izložbene slike prati medijsku sliku mobitela).
Keywords
izvedbena autobiografija; vizualni dnevnik; pandemija koronavirusa; Dunja Knebl; Marko Marković
Hrčak ID:
277669
URI
Publication date:
11.5.2022.
Visits: 979 *