Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.46640/imr.11.20.7

Digitalna duša: medijsko posredovanje emocija u mrežnom dobu

Amela Delić ; University of Tuzla, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Journalism, Tuzla, Bosnia and Herzegovina


Full text: english pdf 362 Kb

page 3343-3362

downloads: 277

cite


Abstract

Mrežno doba medijskog posredovanja postepeno i suptilno mijenja način na koji doživljavamo sebe i svijet u kojem živimo. Emitiranje vlastitih života na mrežama uključuje i svakodnevno eksterioriziranje emocija na tehničke posrednike trećeg stepena kako ih naziva Jensen (prema Bogdanić 2013). Ispoljavanje emocionalnih doživljaja čitamo svakodnevno na društvenim mrežama, ali one postaju i sastavni dio korisničkih sadržaja ispod redovnih medijskih tekstova na web portalima. Ove, takozvane, intelektualne tehnologije, preuzimaju esencijalne ljudske osobine poput racionalnosti, memorije, računanja, prevođenja, ali i osobine poput emocionalnosti i komunikativnosti (Carr 2014, Turkle 2010).

Gdje žive emocije kada ih prenesemo u virtuelno i kako postaju sastavni dio medijskih sadržaj? Gdje živi čovjekova duša prenesena u njegov virtuelni self? – pitanja su na koja ćemo tražiti odgovore u prvom dijelu ovoga rada.

Analizirat ćemo virtuelni prostor, njegove mogućnosti i ograničenja. Diskutirat ćemo o potencijalu mrežnih medija za posredovanje emocionalnih doživljaja. Tragat ćemo i za razumijevanjem tehnologije i uređaja kao alternativne ljudskosti, onda kada zakaže ili ne želi djelovati čovjek sam. Pokušat ćemo naći odgovore na pitanja o posljedicama takvog posredovanja, referirajući se na istrživanja drugih autora poput Sive Vaidhyanathana, Shery Turkle, Nicholasa Carra i drugih.

Posljednji dio rada analizirat će književne analize medijskog posredovanja koje se sporadično pojavljuju u djelima svjetskih pisaca (Ruždi, Igo, Mehmedinović, Sabato, Spengler...) i interakciju njihovog razumijevanja medija s McLuhanovim viđenjem medijskog posredovanja i produžavanja/sakaćenja čula.

Keywords

emocija; digitalna duša; mediji; medijsko posredovanje; mrežno doba; virtuelni prostor

Hrčak ID:

278167

URI

https://hrcak.srce.hr/278167

Publication date:

26.5.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.153 *