Review article
https://doi.org/10.18045/zbefri.2022.1.225
Prirodno tradicionalni ili tradicionalno prirodni – istraživanje koncepata prirodno i tradicionalno u marketinškim istraživanjima
Ivana First Komen
orcid.org/0000-0001-5312-6158
Nina Grgurić Čop
orcid.org/0000-0002-6190-4033
Abstract
Svrha ovog istraživanja je razumjeti kako marketinška istraživanja
konceptualiziraju prirodne i tradicionalne proizvode – proizvode koji snažno
privlače pozornost potrošača i zauzimaju velike i rastuće tržišne udjele, a
nedovoljno su jasni i slabo definirani regulatornim okvirom. Analiza je provedena
na sustavno odabranim znanstvenim radovima objavljenim u relevantnim
časopisima tijekom posljednja dva desetljeća. Rezultati pokazuju da se prirodni
proizvodi uglavnom definiraju načinom proizvodnje i sastojcima koje ne sadrže,
dok konsenzus nije postignut za tradicionalne proizvode. Nadalje, ne samo da je
pojam tradicionalnog definiran neuobičajeno velikim brojem tema, nego se teme
također značajno razlikuju ovisno o skupini dionika koja ih definira što ukazuje na
neizbježan komunikacijski problem među tim skupinama. Rezultati također
pokazuju da su unatoč pokušajima marketera da povežu značenje ovih dviju vrsta
proizvoda, teme u definicijama prirodnih i tradicionalnih proizvoda različite i
preklapaju se tek sporadično. Ove spoznaje su korisne kao korak naprijed u
kreiranju bolje znanstvene konceptualizacije i specifičnijeg regulatornog okvira za
prirodne i tradicionalne proizvode što će smanjiti vjerojatnost obmanjujućih
poslovnih praksi i nedoumice među potrošačima i istraživačima.
Keywords
prirodni proizvodi; tradicionalni proizvodi; sastojci; proizvodnja; podrijetlo
Hrčak ID:
279914
URI
Publication date:
30.6.2022.
Visits: 1.183 *