Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22598/mt/2022.34.1.93

Poboljšanje korisničkog iskustva kreiranjem virtualnih zajednica maraka

Indrė Baubonytė ; MB Reklamos Anatomija
Justas Nugaras orcid id orcid.org/0000-0002-2270-6472 ; Vilnius Gediminas Technical University
Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė ; Vilnius Gediminas Technical University


Full text: english pdf 181 Kb

page 93-108

downloads: 596

cite


Abstract

Svrha – Cilj je rada preispitati principe kreiranja korisničkog iskustva i analizirati novu primjenu principa u virtualnim zajednicama maraka (VBC). Za studiju slučaja kreiranja virtualne zajednice marke korištena je marka Glossier.
Metodološki pristup – Temelji se na kvantitativnoj usporedbi koja analizira sadržaj o marki Glossier u društvenim medijima virtualnih zajednica i kvalitativnim polustrukturiranim intervjuima, a kako bi se otkrilo kako druge litavske marke stvaraju VBC-ove i proširuju iskustvo korisnika marke. Komponente korisničkog iskustva korištene su kao temeljni teorijski okvir za identifikaciju u skladu s tekstualnim ili vizualnim elementima u VBC-ima.
Rezultati i implikacije – Analiza sadržaja društvenih medija potvrdila je da se iskustvo virtualnih zajednica maraka stvara primjenom komponenti korisničkog iskustva. Za privlačenje potrošača marke uglavnom koriste emocionalne i osjetilne komponente. Međutim, upola manje koriste odnos, stil života, pragmatične i kognitivne komponente. Prema ispitanicima, osjetilna i emocionalna komponenta prihvaćene su kao najvažnije za oblikovanje korisničkog iskustva u virtualnim zajednicama. Oni se slažu da vizualna i slušna stimulacija imaju odlučujući utjecaj na kreiranje korisničkog iskustva kroz osjetilnu komponentu. Nasuprot tome, dodir, okus i miris imaju manje snažan učinak na stimulaciju osjetilne komponente.
Ograničenja – Ograničenje rada proizlaze iz provedene analize koja pokriva samo slučaj jedne marke, a mišljenja
stručnjaka mogu ovisiti o kulturološkoj pozadini.
Doprinos – Rad istražuje jedan od rastućih fenomena komunikacije potrošača u virtualnim zajednicama maraka kojemu nedostaje pozornost istraživača.

Keywords

virtualne zajednice maraka; korisničko iskustvo; marka; dodirne točke korisnika s markom;

Hrčak ID:

279985

URI

https://hrcak.srce.hr/279985

Publication date:

4.7.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.749 *