Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.46458/27121097.2021.PI.156

OKVIR ZA ŽENSKO PODUZETNIŠTVO U ALBANIJI

Rafaela Rica


Full text: english pdf 301 Kb

page 156-172

downloads: 349

cite


Abstract

Žensko poduzetništvo važan je motor gospodarskog i društvenog razvoja čak i u zemljama u razvoju u Europi kao što je Albanija. U zemlji koja je otvorena tržišnom gospodarstvu prije više od 30 godina, sudjelovanje žena u poduzetništvu i dalje je nisko u usporedbi s muškim poduzetnicima. Postoji nekoliko vanjskih čimbenika koji utječu na žensko poduzetništvo u Albaniji. Vanjski čimbenici podijeljeni su u dvije kategorije: poduzetničko okruženje i poduzetnički ekosustav. Poduzetničko okruženje uključuje ekonomske, društveno-kulturne, političke i tehnološke čimbenike. Poduzetnički ekosustav uključuje politike, pristup financiranju, poduzetničko obrazovanje, potporne strukture poduzetništva i mreže. Vanjski čimbenici koji se odnose na poduzetničko okruženje i poduzetnički ekosustav za poduzetnice u Albaniji, nisu do sada istraživani. Stoga, cilj ovog istraživanja je istražiti relevantnost i važnost vanjskih čimbenika u okviru obje kategorije ženskog poduzetništva u Albaniji. Za ovu potrebe ovog istraživanja korišten je kvalitativni metodološki pristup. Točnije, istraživanje je provedeno na dvije fokusne skupine s 12 poduzetnica. Fokus grupni intervju je realiziran u Albaniji, online i u prisutnosti u ožujku 2021. godine. Rezultati pokazuju kako su svi vanjski čimbenici važni za poduzetnički okvir za žene u Albaniji, ali pristup financiranju, poduzetničkom obrazovanju i mrežama ipak imaju najveći značaj.

Keywords

žensko poduzetništvo; poduzetničko okruženje; poduzetnički ekosustav;

Hrčak ID:

280191

URI

https://hrcak.srce.hr/280191

Publication date:

30.12.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.000 *