Original scientific paper
https://doi.org/10.3935/zpfz.72.3.01
Pravnik s povijesnom perspektivom i ciljevi obrazovanja pravnika
Franciszek Longchamps de Bérier
; Faculty of Law and Administration, Jagiellonian University, Gołębia 9, 31-007 Kraków, Poland
Abstract
Loše stručno obrazovanje izvorište je niza problema koje je teško ispraviti tijekom kasnijeg rada. Navedeno vrijedi i za pravno obrazovanje koje je stoga potrebno oblikovati tako da proizvede kvalitetne intelektualce. Riječ je o sveučilišnoj naobrazbi u kojoj budući pravnik razvija jedinstven način razmišljanja i percipiranja svijeta oko sebe, a ona se razlikuje od naobrazbe bilo kojeg drugog intelektualca ili znanstvenika. Autor smatra da se tijekom obrazovanja budućih pravnika u njih treba usaditi sposobnost zauzimanja povijesne perspektive. Navedeno je važno s obzirom na oba moguća smjera u odabiru karijere za diplomirane pravnike: praksu i znanost. Velika se većina odlučuje za praksu, međutim, i glede nje treba istaknuti da pravo nema samo dogmatsku i komparativnopravnu perspektivu nego i povijesnu perspektivu diskursa i argumentacije. Oni koji se odluče za povijesnu vrstu argumentacije, kao i oni koji je razumiju i cijene, pravnici su s povijesnom perspektivom. Pravo se, naime, nalazi u neprekidnom procesu povijesnog razvoja, što pravnika s povijesnom perspektivom čini realističnim pravnikom. Takav pravnik, zahvaljujući svojoj osviještenosti o neizbježnim sukcesivnim promjenama u pravu, nema nikakvih iluzija o nepromjenjivosti konkretnih propisa te može stoga lakše procijeniti spektar takvih promjena i predvidjeti njihov budući razvoj. On je svjestan pogrešaka iz prošlosti pa ih može lakše izbjeći u budućnosti, a vjerojatno pritom može i drugima pomoći da ih izbjegnu.
Keywords
obrazovanje pravnika; profil diplomiranog studenta; inovacije u obrazovanju; komparativni studiji; djelotvornost i učinkovitost propisa; rimsko pravo; pravna povijest
Hrčak ID:
280663
URI
Publication date:
30.6.2022.
Visits: 1.570 *