Review article
NEFORMALNO UČENJE NASTAVNIKA PERSPEKTIVE ISTRAŽIVANJA NASTAVNE PRAKSE
Giancarlo Gola
; Dipartimento Educazione e Formazione Universita di Trieste
Abstract
Kad nastavnici razmišljaju o svojoj nastavnoj praksi, često govore o učenju iz prakse, o profesionalnom instinktu, o intuiciji koja vodi njihovo djelovanje. Psihopedagoška istraživanja opisuju ovaj fenomen kao neformalno učenje i prešutno znanje.
Neformalno učenje se može definirati kao nenamjerno učenje, nastalo u operativnim kontekstima, čiji rezultati se često pojavljuju nesvjesno. Posebno je zanimljivo učenje u stručnim kontekstima, jer ono pretežito nastaje na neformalan način; slabo se poznaje način na koji taj proces nastaje, razvija se, te što ga podupire; u cilju učenja u odrasloj dobi ne postoje znanja koja nisu ovisna o prethodnom učenju te o društveno-kulturnoj pripadnosti.
Rad sintetizira teorijski i empirijski razvoj termina neformalno učenje u učiteljskoj profesiji, načina na koji je značenje tog termina percipirano, ponovo korišteno te može predstavljati metakognitivni proces o znanjima o nastavnoj praksi i nastavnim aktivnostima u razredu.
Keywords
neformalno učenje; nastavna praksa
Hrčak ID:
25801
URI
Publication date:
30.6.2008.
Visits: 6.930 *