Media studies, Vol. 13 No. 25, 2022.
Original scientific paper
https://doi.org/10.20901/ms.13.25.3
Zvijezde koje postaju populisti: Celebrity populizam Miroslava Škore tijekom predsjedničke kampanje u Hrvatskoj 2019. godine
Silvija Vuković
orcid.org/0000-0002-5722-8562
; Charles University, Faculty of Social Sciences,Institute of Communication Studies and Journalism, Czech Republic
Abstract
Populisti koji se ponašaju kao zvijezde i zvijezde (celebrities) koji ulaze u politiku i postaju populisti, fenomen je koji ilustrira kako se u suvremenoj političkoj komunikaciji populizam i celebrity politika mogu jednostavno kombinirati. Cilj je ovoga rada bolje razumjeti potonji tip takozvanih celebrity populista i to analizom Facebook objava hrvatskoga glazbenika i populističkoga političara Miroslava Škore tijekom predsjedničke kampanje 2019. Provedena kvalitativna analiza sadržaja pokazala je da celebrity populizam pridonosi produbljavanju populističkog obraćanja „narodu“, i to tako što se već postojeći celebrity kapital koristi da bi se to naglasilo. To je vidljivo u dvije glavne kategorije koje proizlaze iz analize: 1) predstavljanje svojih obožavatelja kao „naroda” i 2) korištenje pozadine iz celebrity svijeta kao dokaza jedinstva s narodom.
Keywords
celebrity populizam; populizam; celebrity politika; politička komunikacija
Hrčak ID:
281478
URI
Publication date:
4.8.2022.
Visits: 1.496 *