Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.20901/ms.13.25.6

Jesu li influenceri predvodnici mišljenja? Studentska percepcija influencera kao informacijskih resursa iz pozicije teorije dvostupanjskoga tijeka komunikacije Paula Lazarsfelda

Filip Starej orcid id orcid.org/0000-0002-9616-3685
Ivan Burić orcid id orcid.org/0000-0001-8539-6013 ; Faculty of Croatian Studies, University of Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 678 Kb

page 106-124

downloads: 934

cite


Abstract

Teorija Paula Lazarsfelda o dvostupanjskom tijeku komunikacije govori kako informacije od medija širokoj publici prenose predvodnici mišljenja (engl. opinion leaders). Predvodnici mišljenja konzumiraju više medijskih sadržaja od ostalih te su „lideri mišljenja“ u određenim temama za koje iskazuju veći interes i o kojima imaju više znanja od ostalih članova zajednice. Danas na društvenim mrežama postoji posebna kategorija korisnika – influenceri. Influencere i njihove objave često prati velik broj ljudi, a njihov je utjecaj prepoznala i marketinška industrija. Ovim se radom pokušalo utvrditi jesu li influenceri predvodnici mišljenja na način na koji ih je koncipirao Lazarsfeld. Rezultati istraživanja provedeni na primjerenom studentskom uzorku upućuju na to da su influenceri, bez obzira na pojedine elemente sličnosti s predvodnicima mišljenja, deficitarni u pogledu važnoga čimbenika vođenja mišljenja (engl. opinion leadership), a to je sposobnost mobilizacije, tj. utjecaj na ponašanje. Naime, objave influencera ne potiču na daljnju potragu za informacijama, povjerenje u influencere kao informacijske izvore nije visoko, a sami influenceri se u potencijalnim situacijama odlučivanja, u odnosu na druge testirane izvore informacija, ne percipiraju kao važan informacijski resurs.

Keywords

Paul Lazarsfeld; teorija dvostupanjskoga tijeka komunikacije; predvodnici mišljenja; influenceri; komunikacijski utjecaj; mrežna analiza

Hrčak ID:

281481

URI

https://hrcak.srce.hr/281481

Publication date:

4.8.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 2.320 *