Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.5559/di.31.3.08

Kako stvoriti kulturološki osjetljivu učionicu?

Funda Nayir ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Pamukkale, Denizli, Turska


Full text: english pdf 265 Kb

page 537-558

downloads: 632

cite


Abstract

Svrha ove studije jest ispitati mišljenja nastavnika o tome što se
može učiniti kako bi se stvorilo kulturološki osjetljivo razredno
okruženje. Upotrijebljen je fenomenološki obrazac, a u
istraživanju je sudjelovalo 13 nastavnika volontera. Podaci su
dobiveni standardiziranom tehnikom otvorenog intervjua.
Pitanja za intervju sastojala su se od standarda poučavanja u
kulturološki osjetljivoj učionici i zajedničkih komponenti
utemeljenih na radovima Weinstein i sur. (2003) i Weinstein i
sur. (2004). Prema nalazima istraživanja, nastavnici bi trebali
preispitati kako njihovo kulturno podrijetlo utječe na njihove
sklonosti, stil života i ponašanja. Da bi razumjeli kulturu
učenika, bilo bi korisno da nastavnici istraže kulturu učenika i
uspostave kontakt s njihovim obiteljima. U procesu komunikacije s obiteljima treba poštivati kulturološke razlike, biti
osjetljiv na kulturne stilove komunikacije te s obiteljima postići
dvosmjernu komunikaciju. Tada nastavnici mogu planirati
aktivnosti i rad u skupinama koji će pokazati kulturne razlike
unutar razrednog okruženja te postavljati visoka očekivanja
svojim učenicima i održavati njihovu motivaciju.

Keywords

kulturološki osjetljiva učionica; nastavnik; kvalitativno istraživanje; pokazatelji kulturološke osjetljivosti

Hrčak ID:

284101

URI

https://hrcak.srce.hr/284101

Publication date:

3.10.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.596 *