Professional paper
Umijeće pisanja engleskim jezikom u akademskom i znanstvenom diskursu
Martina Cvjetko Ljutić
; Police Academy, Police College, MoIRC, Zagreb Croatia
Abstract
Umijeće dobrog pisanja na engleskome jeziku u današnje je vrijeme u kontekstu akademskog i znanstvenog diskursa osobito važno. Pisanjem i publiciranjem u visoko rangiranim časopisima, autori sudjeluju u već postojećem znanstvenom dijalogu s drugim kolegama u njihovu području i tako doprinose širenju stručnih i znanstvenih spoznaja, ali i vlastitoj afirmaciji kao stručnjaka u akademskoj zajednici. Budući da se engleski jezik etablirao kao lingua franca znanstvenog i akademskog diskursa, sve je veći broj neanglofonih autora koji stvaraju, pišu i objavljuju na jeziku koji im nije materinski. Članak prikazuje kako su za uspješno uključivanje u akademski razgovor i svladavanje izazova koje predstavlja objavljivanje u uglednim i recenziranim međunarodnim časopisima, neanglofonim autorima nužne specifične i svrhovite jezične vještine, ali i poznavanje i vladanje konvencijama akademskoga pisanja specifičnog za pojedinu disciplinu na engleskom jeziku. Međutim, dihotomija između anglofonih i neanglofonih autora ne upućuje samo na jezične poteškoće, već i na postojanje razlika u kulturološkim očekivanjima koje su neanglofonim autorima još i teže i koje uključuju različita poimanja retoričkih i argumentativnih stilova. Posljedica toga jest nedostatna preciznost i tečnost u pisanju, slaba argumentacija i snaga uvjeravanja, manjkav akademski vokabular i nedovoljna svijest o usmjerenosti čitalačkoj publici. Akademsko pisanje na engleskome jeziku pretpostavlja vještine koje se mogu naučiti i koje se usavršavaju samim pisanjem.
Keywords
akademski engleski jezik; znanstveni diskurs; lingua franca; neanglofoni autori; jezične konvencije; kulturološke razlike
Hrčak ID:
285048
URI
Publication date:
2.11.2022.
Visits: 1.148 *