Skip to the main content

Review article

Uloga multinacionalnih kompanija u promicanju tehnološkog razvoja zemalja u tranziciji

Marina Dabić


Full text: croatian pdf 836 Kb

page 29-42

downloads: 10.327

cite


Abstract

U današnjem izrazito konkurentnom okruženju tehnologija se promatra kao ključni strateški čimbenik razvoja kapaciteta poduzeća i pozicioniranja u globalnom okruženju. Globalizacija poslovanja dovela je i do promjena u odnosima između multinacionalnih korporacija i domaćih podružnica. Sa stajališta dinamičkih mogućnosti analiziraju se čimbenici koji utječu na prijenos i primjenu tehnologija između stranih multinacionalnih korporacija (MNK) i podružnica u zemljama u tranziciji. Posebice je promatrana mogućnost prihvata novih alata upravljanja uz podizanje nivoa vještina zaposlenika. Analiziraju se čimbenici okoliša, mogućnosti uspješnog usvajanja i prilagodba utjecajnih parametara. Prijenos tehnologije promatra se kroz tri elementa: 1) želje i mogućnosti MNC za prijenos tehnologije, 2) čimbenike koji pospješuju ili ograničavaju prijenos tehnologije u zemlje u tranziciji te interakcija uvjeta okoline multinacionalne kompanije i zemlje domaćina, 3) spremnosti i sposobnosti za primanje i korištenje tehnologije u lokalnim podružnicama.

Keywords

MNK; konkurentnost; prijenos tehnologije; mala i srednja poduzeća; zemlje u tranziciji; domaća podružnica

Hrčak ID:

26121

URI

https://hrcak.srce.hr/26121

Publication date:

1.12.2007.

Visits: 13.065 *