Skip to the main content

Preliminary communication

ZAMIŠLJANJE DALMACIJE: LOKALNOST U GLOBALNOJ PERSPEKTIVI

Reana Senjković ; Institute of Ethnology and Folklore Research, Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 283 Kb

page 203-219

downloads: 1.552

cite


Abstract

Istraživanje identiteta je jedan od najčešćih povoda za ulazak znanstvenika čije se «matične znanosti» zanimaju za različite aspekte kultura «virtualnog» terena interneta. Ponajčešće se bave onim aktivnostima sudionika računalne komunikacije koje prepoznaju kao kreiranja «novih osoba u mrežnome svijetu», no bave se i drugim aspektima individualnog predstavljanja na internetu radi stvaranja skupne solidarnosti i skupnog identiteta. Postavi li se potonja tema unekoliko šire, pa se poduzme istraživanje računalno posredovane komunikacije u smislu razumijevanja i zamišljanja identitetskih kategorija koje ishode iz života prije i izvan međumrežja, ujedno se otvara put usporedbi dvaju «svjetova»: «stvarnog» i «virtualnog».
«Dalmatinske tradicijske identitete», kakvi se predstavljaju na internetskim stranicama što u svome naslovu nose imena pojedinih dalmatinskih gradiva, moguće je ugrubo podijeliti u dvije skupine. Prvoj od njih pripadaju predstavljanja tradicijskih identiteta koja su namijenjena turistima, a osobitost su prije svega internetskih stranica dalmatinskih gradova na obali ili otocima. Takve su internetske stranice u stvari tek uporaba mogućnosti novog komunikacijskog medija kojima se nadomještava i proširuje potencijal turističkih brošura. U drugoj su skupini identitetske konstrukcije koje uglavnom okupljaju iseljene, transnacionalne zajednice čiji su pripadnici porijeklom iz gradova sjevernodalmatinskoga zaleđa. Za razliku od prvih, te su predstave lokalnih tradicijskih identiteta rezervoari sjećanja na domovinu koja je, smještena u prostor međumrežja, postala dostupnom i onima koji privremeno ili trajno borave drugdje.

Keywords

identitet; međumrežje (internet); Dalmacija

Hrčak ID:

23188

URI

https://hrcak.srce.hr/23188

Publication date:

30.6.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 2.730 *