Skip to the main content

Professional paper

DAROVITOST, TALENT I KREATIVNOST U ODGOJNOM PROCESU

Miroslav Huzjak orcid id orcid.org/0000-0002-0166-8374 ; Učiteljski fakultet, Sveučilišta u Zagrebu


Full text: english pdf 105 Kb

page 289-300

downloads: 8.928

cite


Abstract

Darovitost, talent i kreativnost kao pojmovi nisu istoznačnice, a njihovo razlikovanje u određivanju i identificiranju može povisiti kvalitetu rada s djecom u odgojnom procesu i iskorištavanje njihovih potencijala. Navodimo različite autore i njihove teorije te metode
odreñivanja i identifikacije darovitosti, talenta i kreativnosti. Iako se ove sposobnosti pojavljuju kod populacije u određenim postocima zastupljenosti, moguće ih je dodatno razvijati kako kod
prepoznatih tako i kod neprepoznatih pojedinaca, pa i omogućiti da ne ostanu nezapažene ili nerealizirane kod onih koji nisu bili motivirani u razvoju svojih sposobnosti. Indikacije kao što su genetska predispozicija ili mogućnost utjecanja na pojedinca takozvanom obogaćenom sredinom sugeriraju nam mogućnosti koje može iskorištavati i školski sustav kao i metodike pojedinih predmeta. Iako se društvo trudi držati darovite i kreativne pojedince na svojim marginama zbog njihove različitosti i provokativnosti, ipak baš o njima najviše ovisi razvoj tog društva

Keywords

darovitost; talent; kreativnost; otkrivanje i identifikacija sposobnosti

Hrčak ID:

26205

URI

https://hrcak.srce.hr/26205

Publication date:

15.6.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 17.938 *