Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.21857/y6zolb6j5m

Glazba u izvedbi: o glazbenoj interpretaciji sevdalinke od 1920-ih do 1950-ih

Naila Ceribašić orcid id orcid.org/0000-0003-3578-8515 ; Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 756 Kb

page 265-296

downloads: 544

cite


Abstract

Na temelju odabranih snimaka istaknutih pjevača sevdalinke, koji su vezani uz različite društvene kontekste njezina izvođenja – Nikola Stojković 1937, Sofka Nikolić potkraj 1920-ih i Zaim Imamović 1950-ih, kao i relevantnih komparativnih snimaka iz tih i kasnijih desetljeća, u radu se analiziraju značajke glazbene interpretacije ovoga žanra. U tome se autorica oslanja na pojedine postupke i identificirane elemente za analizu razvijene u okviru studija snimljene glazbe, uključujući i korištenje softvera koji olakšavaju analizu, a paralelno s time, vodeći se težnjom za kulturno utemeljenom analizom, na tumačenja glazbene interpretacije koja su pružili relevantni sugovornici. S obzirom na vremensku distancu od primarnih aktera analiziranih primjera, takvi su »sugovornici« ponajprije stručnjaci za sevdalinku iz razdoblja bližih dobu njihova nastanka i ujedno njezini poklonici, a medu njima se ističe Vlado Milošević sa svojom studijom iz 1964. godine.

Keywords

sevdalinka; izvedba; snimka; glazbena interpretacija; studij snimljene glazbe; kulturno utemeljena analiza; etnomuzikologija; razdoblje električnog snimanja gramofonskih ploča

Hrčak ID:

291452

URI

https://hrcak.srce.hr/291452

Publication date:

16.1.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.347 *