Original scientific paper
https://doi.org/10.21860/medflum2023_292450
Samoprocjena digitalne pismenosti studenata medicine u Rijeci prije i tijekom pandemije COVID-19
Maja Mrak
orcid.org/0000-0001-7175-6399
; Sveučilište u Rijeci, Medicinski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Sara Belčić
orcid.org/0000-0002-7365-3016
; Sveučilište u Rijeci, Medicinski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Bernarda Mrak
orcid.org/0000-0002-6556-8057
; Sveučilište u Rijeci, Medicinski fakultet, Katedra za društvene i humanističke znanosti u medicini, Rijeka, Hrvatska
Bernard Mrak
; Klinički bolnički centar Rijeka, Klinika za oftalmologiju, Rijeka, Hrvatska
Martina Mavrinac
orcid.org/0000-0002-6424-2573
; Sveučilište u Rijeci, Medicinski fakultet, Katedra za medicinsku informatiku, Rijeka, Hrvatska
Abstract
Cilj: Procijeniti razinu digitalne pismenosti (DP) studenata prije i tijekom pandemije te ispitati promjenu razine DP-a kod studenata uslijed pandemije. Nadalje, ispitati postoji li razlika u DP-u između studenata koji su volontirali u bolničkom COVID centru i studenata koji nisu volontirali. Ispitanici i metode: U istraživanju je sudjelovalo 150 studenata kliničkih godina Integriranog preddiplomskog i diplomskog sveučilišnog studija medicine u Rijeci. Istraživanje je obuhvatilo 114 ženskih i 35 muških ispitanika, u dobi od 22 do 28 godina (medijan 24 godine). Ukupno 56 ispitanika volontiralo je tijekom izvedbe hibridne nastave u COVID infocentru i/ili bolničkom COVID centru. Studenti su anonimno i dobrovoljno ispunjavali online upitnik. Rezultati: Ispitanici su DP prije pandemije ocijenili prosječnom ocjenom 3,81 (SD = 0,89), a tijekom pandemije 4,07 (SD = 0,84). Većina ispitanika smatra da novi modeli nastave nisu pridonijeli njihovoj pismenosti (P < 0,001). T-testom utvrđeno je da su studenti tijekom pandemije bilježili napredak svojih digitalnih vještina, u odnosu na pretpandemijsko razdoblje (P > 0,05). Kod studenata koji nisu volontirali razlika u DP-u nije statistički značajna P = 0,06, dok je kod studenata koji su volontirali došlo do poboljšanja DP-a tijekom pandemije (P = 0,038). Zaključak: Rezultati istraživanja pokazuju porast razine samoprocjene DP-a u skupini studenata, međutim studenti ne povezuju poboljšanje DP-a s online nastavom. S druge strane, vidljiv je značajan porast razine DP-a u studenata koji su volontirali za vrijeme pandemije COVID-19 u odnosu na one koji nisu volontirali.
Keywords
COVID-19; nastava na daljinu; pismenost; studenti medicine
Hrčak ID:
292450
URI
Publication date:
1.3.2023.
Visits: 1.580 *