Media studies, Vol. 13 No. 26, 2022.
Editorial
Platformizacija kulturnog i audiovizualnog sektora u Europskoj uniji: nove politike za nove dionike
Jaka Primorac
; Department for Culture and Communication, Institutefor Development and International Relations (IRMO), Zagreb, Croatia
Paško Bilić
; Department for Culture and Communication, Institutefor Development and International Relations (IRMO), Zagreb, Croatia
Aleksandra Uzelac
orcid.org/0000-0003-2089-231X
; Department for Culture and Communication, Institutefor Development and International Relations (IRMO), Zagreb, Croatia
Abstract
Ovaj uvodni članak daje kontekstualni okvir prilozima u ovom broju posvećenom analizi utjecaja javnih politika Europske unije koje se bave online platformama koje djeluju na kulturni i audiovizualni sektor. Ovaj tematski broj časopisa okupio je autore iz različitih disciplina koji se bave pitanjima kulturne i audiovizualne proizvodnje unutar okvira javnih politika Europske unije. Prilozi u ovom broju ukazuju na eksplicitan i implicitan utjecaj javnopolitičkih instrumenata Europske unije, kao i na određeno zaostajanje u kreiranju i provedbi politika u pogledu odredbi o kulturnoj raznolikosti i usklađenosti regulacije oglašavanja kako bi se zaštitili maloljetnici na internetskim platformama. Također ukazuju na eksplicitan i implicitan utjecaj streaming platformi na audiovizualnu proizvodnjuu jednoj europskoj zemlji, kao i na lokalne reakcije na njih. Članci pokazuju da postoji potreba ne samo za daljnjim javnopolitičkim instrumentima u tom području već i za detaljnijim istraživanjima u tom složenom području suvremene kulture.
Keywords
kulturni sektor; audiovizualni sektor; online platforme; kulturna politika; medijska politika; Europska unija
Hrčak ID:
292671
URI
Publication date:
31.1.2023.
Visits: 1.197 *