Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.20901/ms.13.26.3

Maloljetnici kao stvaratelji sadržaja: studija o učinkovitosti propisa o oglašavanju u Sjedinjenim Am eričkim Državama, Ujedinjenom Kraljevstvu i Španjolskoj

Esther Martínez Pastor orcid id orcid.org/0000-0002-2861-750X ; Faculty of Communication Sciences, Department of Audiovisual Communication and Advertising, University of Rey Juan Carlos
Rodrigo Cetina Presuel ; Barcelona School of Management, Pompeu Fabra University
Isabel Serrano Maíllo orcid id orcid.org/0000-0003-4919-9834 ; Public Law Departament, Faculty of Communication Sciences Complutense University of Madrid


Full text: english pdf 588 Kb

page 48-69

downloads: 331

cite


Abstract

Članak analizira stupanj usklađenosti s propisima o oglašavanju koji se odnose na sadržaje ‎koje su izradile maloljetne osobe ili su namijenjene maloljetnim osobama na YouTubeu. Istraživanje je ‎provedeno analizom sadržaja na uzorku od 463 videa koji su objavljeni na platformi YouTube u razdoblju‎ od 2016. do 2020. godine. Videozapisi su odabrani s kanala 15 najpopularnijih dječjih youtubera, prema ‎njihovoj poziciji na Social Bladeu, a koji potječu iz Sjedinjenih Američkih Država, Ujedinjenog Kraljevstva ‎i Španjolske. Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi otkrivaju li videozapisi da se radi o komercijalnom‎ sadržaju i je li to učinjeno u skladu s važećim zakonodavstvom. Ujedno, istraživano je jesu li osobni podatci ‎traženi u promotivne svrhe. Članak pokazuje kako je unatoč postojanju oglašivačke regulative u‎ svim istraživanim zemljama usklađenost s regulativom minimalna u pogledu identifikacije reklamnog‎ sadržaja kao takvog.‎

Keywords

maloljetnici; YouTube; komercijalni sadržaj; privatnost

Hrčak ID:

292674

URI

https://hrcak.srce.hr/292674

Publication date:

31.1.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.181 *