Skip to the main content

Professional paper

Prošlost zavičaja u nastavi Prirode i društva: primjer Hrvatskog zagorja

Margareta Balun Derganc orcid id orcid.org/0000-0003-0869-728X ; Osnovna škola Bartola Kašića, Zagreb
Zdenko Braičić orcid id orcid.org/0000-0002-4451-9774


Full text: croatian pdf 601 Kb

page 72-81

downloads: 170

cite


Abstract

Nastava povijesti u ranoj školskoj dobi treba biti usmjerena na prošlost obitelji i djetetova zavičaja. U ovom je radu problematika spoznavanja sadržaja o prošlosti zavičaja u nastavi Prirode i društva istražena na primjeru Hrvatskog zagorja. U tu je svrhu među učiteljima razredne nastave provedeno empirijsko istraživanje. Rezultati su ukazali na metode i tehnike koji se koriste u spoznavanju zavičajne povijesti, a naročito na ulogu izvanučioničke nastave. Utvrđeno je da u nastavi dominiraju verbalne metode rada poput razgovora s učenicima, usmenog izlaganja, pričanja legendi i sl. U okviru izvanučioničke nastave učenici najčešće posjete Muzej krapinskih neandertalaca, Muzej seljačkih buna, Muzej „Staro Selo“, spomenike Matiji Gupcu i hrvatskoj himni itd. Od značajnih osoba iz prošlosti Hrvatskog zagorja učitelji najviše pažnje posvećuju Matiji Gupcu, Antunu Mihanoviću i Ljudevitu Gaju.

Keywords

Hrčak ID:

293552

URI

https://hrcak.srce.hr/293552

Publication date:

5.2.2023.

Visits: 479 *