Original scientific paper
https://doi.org/10.5673/sip.60.3.6
Kultura, identitet i kulturna participacija među srednjoškolcima u Hrvatskoj
Benjamin Perasović
; Institute of Social Sciences Ivo Pilar, Zagreb, Croatia
Rašeljka Krnić
orcid.org/0000-0002-2370-433X
; Institute of Social Sciences Ivo Pilar, Zagreb, Croatia
Marina Maglić
orcid.org/0000-0002-6851-4601
; Institute of Social Sciences Ivo Pilar, Zagreb, Croatia
Abstract
U ovom radu istražujemo kako srednjoškolci u Hrvatskoj razumiju i doživljavaju
svoj kulturni identitet te koji su oblici njihove kulturne participacije. U sklopu međunarodnog
projekta CHIEF u Hrvatskoj je provedeno kvalitativno istraživanje kojim smo obuhvatili
učenike drugih razreda triju srednjih škola, jedne u velikom gradu, druge u manjem urbanom
središtu i treće u ruralnom području. Pritom su provedeni polustrukturirani intervjui sa 60
učenika (po dvadeset iz svake škole) i devetero nastavnika (po troje iz svake škole). U sklopu
projekta provedeno je i anketno istraživanje u 28 srednjih škola na više od 2000 učenika. Kvalitativni
nalazi, potkrijepljeni nalazima anketnog istraživanja, pokazuju da se mladi ponajprije
identificiraju kroz obrasce mjesta, regije i nacije pa tek onda kroz obrasce Europe i čovječanstva.
Razlike između urbanih i ruralnih sredina nisu se pokazale presudnima za različitost stavova i
oblika kulturne participacije mladih. Važnija se čini izloženost multikulturnom iskustvu uz ekonomsku
dimenziju uže regije koja je u nekim slučajevima utjecala na značenje koje mladi pridaju
etničkoj različitosti u vlastitoj sredini. S obzirom na visoko mjesto koje pripada glazbi na ljestvici
najčešćih oblika kulturne participacije mladih prema rezultatima anketnog istraživanja, važan
je nalaz kvalitativnog dijela istraživanja koji ukazuje na dominaciju stilova u vezi s popularnom
glazbom zvanom „cajka“ neovisno o stupnju urbanizacije (veliki grad naspram ruralne sredine).
Keywords
kultura; identitet; kulturna participacija; adolescenti
Hrčak ID:
295209
URI
Publication date:
9.3.2023.
Visits: 1.823 *