Preliminary communication
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2022.2.4.51
ULOGA I AKTIVNOSTI FUNKCIJE ODNOSA S JAVNOŠĆU U MENADŽMENTU PODUZEĆA
Damir Vasilj
orcid.org/0000-0001-9946-649X
; University of Mostar
Izabella Katarina Korda
; University of Mostar
Abstract
Velik broj uspješnih poduzeća, javnih ustanova ili nevladinih organizacija podrazumijeva i postojanje strateški osmišljenih programa odnosa s javnošću. Odgovarajući način predstavljanja poduzeća na tržištu zahtijeva i odgovarajući način komuniciranja sa svim javnostima koje imaju utjecaj na njihovo poslovanje. Poduzeće s jasno definiranom vizijom, misijom i ciljevima rezultat je jasne strategije odnosa s javnošću. Kreiranjem programa komuniciranja koji su usklađeni s cjelokupnom poslovnom strategijom poduzeća imaju mnogo veće mogućnosti ostvariti dugoročan poslovni i tržišni uspjeh te ostvariti razumijevanje sa svojim potrošačima i ostalim ciljnim javnostima. Pravilno uspostavljeni odnosi s javnošću omogućavaju kvalitetne odnose s različitim javnostima koji će koristiti poduzeću. Provedeno istraživanje ukazuje na hijerarhijski veću poziciju funkcije odnosa s javnošću u menadžmentu poduzeća u BiH. Istraživanje je pokazalo da je funkcija odnosa s javnošću hijerarhijski pozicionirana pri vrhovnomu menadžmentu, odnosno da svoje aktivnosti provode kroz ured uprave te kao takva ima značajniju ulogu u poduzećima. Odnos između organizacije i javnosti veoma je bitan i mora biti jedna od najvažnijih aktivnosti lidera organizacije. Jedan od najčešćih problema odnosa s javnošću kao funkcije jest ta što se većinski provodi kroz druge funkcije i kao takva ne dobiva adekvatnu evaluaciju. Istraživanje je pokazalo da je jedan od najvećih problema u struci upravo nerazumijevanje važnosti funkcije ili odjela odnosa s javnošću u poduzećima. Poput svih menadžera i menadžeri funkcije odnosa s javnošću trebaju znati kako mjeriti svoj uspjeh i u konačnici kako se on odražava na poslovni uspjeh organizacije. Da bi odnosi s javnošću pridonijeli uspjehu organizacije, oni moraju biti učinkoviti i efektivni, odnosno stvarati rezultate i prilikom toga raditi razliku u odnosu na prethodno stanje.
Keywords
odnosi s javnošću; poduzeća; uloga i aktivnosti odnosa s javnošću; menadžment
Hrčak ID:
295749
URI
Publication date:
30.12.2022.
Visits: 1.614 *