Review article
ISTRAŽIVANJE UTJECAJA DRUŠTVENIH MREŽA NA NAMJERU KUPNJE I USMENU PREDAJU
Ines Grudiček
; Fakultet organizacija i informatike, Sveučilište u Zagrebu, Pavlinska 2, 42000 Varaždin, Hrvatska
Damir Dobrinić
orcid.org/0000-0002-8489-2688
; Fakultet organizacija i informatike, Sveučilište u Zagrebu, Pavlinska 2, 42000 Varaždin, Hrvatska
Abstract
Cilj je ovog rada istražiti utjecaj utilitarne i hedonističke motivacije pojedinca na namjeru pregledavanja (traženje) proizvoda na društvenim mrežama te utjecaj pregledavanja na namjeru kupnje i usmene predaje. Na temelju prijašnjih istraživanja izrađen je konceptualni okvir istraživanja te su postavljene hipoteze, koje su se provjerile korištenjem metode modeliranja strukturnih jednadžbi pomoću programa SPSS AMOS 26. Istraživanje je provedeno putem anketnog upitnika kojeg je ispravno popunio 251 ispitanik u Republici Hrvatskoj. Prema dobivenim rezultatima promatrani čimbenici (pogodnosti društvenih mreža, dostupnost informacija, odabir proizvoda i prilagođeni oglasi) nisu pokazali značajan pozitivan utjecaj na utilitarnu motivaciju za pregledavanjem proizvoda na društvenim mrežama, dok su čimbenici (otkrivanje trendova, druženje, avantura te autoritet i status) pokazali značajan pozitivan utjecaj na hedonističku motivaciju za pregledavanjem proizvoda. Utvrđen je i značajan pozitivan utjecaj pregledavanja proizvoda na društvenim mrežama na namjeru kupnje te na namjeru usmene predaje.
Keywords
utilitarna motivacija; hedonistička motivacija; online kupnja; društvene mreže; usmena predaja
Hrčak ID:
295892
URI
Publication date:
17.3.2023.
Visits: 1.203 *