Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.15291/ai.4103

Verbotonalni model rehabilitacije i odgoja i obrazovanja učenika oštećena sluha i/ili govora s posebnim osvrtom na rad u osnovnoj školi poliklinike SUVAG, Zagreb

Koraljka BAKOTA orcid id orcid.org/0000-0001-6664-5993 ; Hearing and Speech Rehabilitation Polyclinic SUVAG, Zagreb
Katarina PAVIČIĆ DOKOZA orcid id orcid.org/0000-0002-9918-7906 ; Hearing and Speech Rehabilitation Polyclinic SUVAG, Zagreb
Silvana BILONIĆ MILOŠEVIĆ orcid id orcid.org/0009-0005-1571-4019 ; Hearing and Speech Rehabilitation Polyclinic SUVAG, Zagreb


Full text: croatian pdf 329 Kb

page 265-279

downloads: 446

cite


Abstract

Verbotonalna metoda, koja se provodi kao bazična metoda rada
u rehabilitacijskim i odgojno-obrazovnim postupcima u Poliklinici
SUVAG, temelji se na strukturalističkom pristupu govornoj komunikaciji.
Primjenjuje se u radu s osobama oštećena sluha ili osobama
s govorno-jezičnim ili pak komunikacijskim poremećajima. Načela
verbotonalne metode utkana su u sve rehabilitacijske i metodičke
postupke koji se provode u Poliklinici SUVAG, pa tako i u Osnovnoj
školi Poliklinike SUVAG, o čijim se posebnim uvjetima školovanja
govori u radu. Slušanje je baza govora i jezika, a time i komunikacije.
U Službi za medicinsku rehabilitaciju djece školske dobi i u
Osnovnoj školi Poliklinike SUVAG logopedi, audiorehabilitatori i
verbotonalni stručnjaci provode rehabilitaciju slušanja i govora po
verbotobalnoj metodi akademika Petra Guberine. Specifični rehabilitacijski
i obrazovni verbotonalni postupci provode se uz uporabu
verbotonalnih elektroakustičkih aparata i specijalizirane opreme. U
kompleksnoj rehabilitaciji unutar koje je i Osnovna škola, provode
se posebni verbotonalni postupci kao što su stimulacije pokretom i
glazbene stimulacije (fonetska ritmika). Učenici viših razreda imaju izborne predmete Kulturu govora i Vizualnu i medijsku kulturu kojima
se potiče govorno-jezični razvoj i komunikacija. Poštujući načela
verbotonalne metode koja podrazumijevaju djecu i učenike kao
aktivne sudionike svih procesa vođenih od verbotonalnih stručnjaka
raznih profila, osigurava se profesionalnost i uspješnost rehabilitacije
i nastave.

Keywords

verbotonalni model odgoja i obrazovanja; verbotonalna rehabilitacija slušanja i govora; učenici oštećena sluha i/ili govora

Hrčak ID:

296322

URI

https://hrcak.srce.hr/296322

Publication date:

23.3.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.086 *