Review article
https://doi.org/10.21464/mo.29.2.6
Medijska didaktika: jučer, danas, sutra. Anatomija discipline, povijest i recentni trendovi
Tomislav Topolovčan
orcid.org/0009-0005-8813-9465
; Faculty of Teacher Education, Univeristy of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
Teorijsko-komparativnim i povijesnim metodološkim pristupom dekonstruirana je geneza medijske didaktike s ciljem dobivanja uvida u njenu povijest, obilježja, definiranje discipline i recentne trendove razvoja. U studiji je elaborirana uloga medija u obrazovanju, školovanju, nastavi, učenju i poučavanju. Sustavno je objašnjena anatomija društvenih okolnosti nastanka pojedinih kurikulumskih inovacija i njihovih konzekvenci za globalno obrazovanje te na razvoj medijske didaktike. Sintezom dobivenih činjenica iz analiziranih koncepata evidentno je kako je na razvoj medijske didaktike djelovao koncept nastavne tehnologije prenesen iz SAD-a, kao i niz društvenih te tehnoloških čimbenika. Teorijska i praktična esencija medijske didaktike etablirana je u primjeni raznih medija sa svrhom aranžiranja individualizirane, tj. učeniku usmjerene nastave. Obilježja i uloga medija u nastavi su se vremenom mijenjala sukladno dominantnim didaktičkim teorijama. Krucijalan izazov za medijsku didaktiku predviđa se u vidu primjene umjetne inteligencije u obrazovanju i školovanju.
Keywords
didaktika; kurikulum; nastavni mediji; novi mediji; nastavna tehnologija; obrazovanje; povijest pedagogije
Hrčak ID:
296366
URI
Publication date:
28.2.2023.
Visits: 1.721 *