Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.21464/mo.29.2.10

Konstrukcija i validacija Upitnika o poučavanju za kritičko mišljenje: Preliminarno istraživanje

Iva Buchberger ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka, Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 2.696 Kb

page 257-285

downloads: 640

cite


Abstract

Ovaj rad predstavlja preliminarno testiranje valjanosti i pouzdanosti novokonstruiranog anketnog upitnika Upitnik o poučavanju za kritičko mišljenje. Konceptualno se u radu polazi od generičkog modela poučavanja za kritičko mišljenje i njegovih ključnih dimenzija. U istraživanju je sudjelovalo 209 nastavnika i edukatora (formalnog i neformalnog obrazovanja) u Republici Hrvatskoj. Sudionici istraživanja ispunjavali su mrežni anketni upitnik. Oblikovanje čestica Upitnika pratilo je navedeni generički model poučavanja. Početna verzija Upitnika sadržavala je 46 čestica, a nakon provedenih analiza zadržano je 36 čestica. Provedena je eksploratorna faktorska analiza s ciljem provjere generičkog modela poučavanja za kritičko mišljenje i preliminarnog validiranja novokonstruiranog instrumenta istraživanja Upitnika o poučavanju za kritičko mišljenje. Analizom je ekstrahirano 6 faktora (i konstruirano 6 skala). Pouzdanost svih skala je zadovoljavajuća – izračunati su koeficijenti tipa unutarnje konzistencije Cronbach alfa koji se kreću od .73 do .92. Provedenom analizom učinjeni su prvi istraživački koraci u validaciji anketnog upitnika o poučavanju za kritičko mišljenje čija primjena u budućim istraživanjima može doprinijeti unaprjeđenju poučavanja za kritičko mišljenje u Hrvatskoj, a time i razvoju kompetencije kritičkog mišljenja učenika/studenata/polaznika.

Keywords

anketni upitnik o poučavanju za kritičko mišljenje; edukator; kompetencija kritičkog mišljenja; nastavnik; poučavanje za kritičko mišljenje

Hrčak ID:

296370

URI

https://hrcak.srce.hr/296370

Publication date:

28.2.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.800 *