Short communication, Note
Gluhi pacijent u sustavu zaštite zdravlja*
Ljubica Pribanić
; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences University of Zagreb
Marina Milković
; Faculty of Education and Rehabilitation Sciences University of Zagreb
Abstract
Cilj ovoga istraživanja bio je procijeniti kvalitetu pružanja zdravstvenih usluga osobama oštećena sluha iz perspektive gluhe, odnosno nagluhe osobe. Uzorak je činilo 65-ero gluhih i nagluhih osoba od 20 do 84 godine starosti. Podatci su prikupljeni Upitnikom PKPZU koji se sastoji od: općih pitanja (dob, spol, stupanj oštećenja sluha, primarni oblik komunikacije), pitanja o kvaliteti zdravstvene skrbi, o načinima komunikacije sa zdravstvenim osobljem, pristupu primarnoj zdravstvenoj zaštiti i specijalističkim uslugama, osposobljavanju zdravstvenih djelatnika za rad s osobama oštećena sluha te prijedlozima za učinkovitiju komunikaciju pri pružanju usluga u zdravstvenim ustanovama osobama oštećena sluha. Rezultati ispitivanja ukazuju na važnu ulogu jasne i učinkovite komunikacije koja pridonosi uspostavljanju odnosa povjerenja u pružanju zdravstvene usluge. 65% ispitanika izjavilo je da je imalo teškoća u komunikaciji prilikom traženja zdravstvenih usluga. U komunikaciji sa zdravstvenim djelatnicima većina osoba oštećena sluha služi se govornim jezikom ili pismom, a manji broj koristi usluge prevoditelja znakovnoga jezika. U komunikaciji s obiteljskim liječnikom sami govore o svojim zdravstvenim problemima, a u situaciji specijalističkog pregleda radije traže usluge prevoditelja koji su najčešće članovi obitelji. 98% ih je jednoglasno u prijedlogu da se zdravstvenim djelatnicima omogući edukacija o načinima komunikacije sa slušno oštećenim pacijentima te da ih se upozna s osnovama znakovnoga jezika i kulturološkim obilježjima zajednice gluhih. Temeljem ovog istraživanja može se zaključiti da je dobra komunikacija između pacijenta oštećena sluha i zdravstvenih djelatnika neophodna za podizanje kvalitete u pružanju zdravstvenih usluga tim osobama, osim toga utječe na zadovoljstvo pacijenta te na zdravstveni ishod.
Keywords
zdravstvena skrb osobe oštećena sluha,gluhoća,nagluhost
Hrčak ID:
296957
URI
Publication date:
7.4.2012.
Visits: 565 *