Skip to the main content

Professional paper

Izrada javnozdravstvenog programa promocije zdravlja „Anti-stres program za učitelje“

Stela Bakarčić ; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Ivana čorić ; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Renata Domijan orcid id orcid.org/0009-0004-5983-2490 ; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Nataša Dragaš Zubalj ; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Nataša Jurković ; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Daniela Krnić ; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Marina Njegovan ; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Ksenija Petelin ; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Tanja Rizner orcid id orcid.org/0009-0009-8827-9336 ; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka
Nataša Tomljanović ; Postgraduate Specialist Study Health Promotion and Prevention addiction at the Faculty of Medicine in Rijeka


Full text: croatian PDF 267 Kb

versions

page 62-76

downloads: 61

cite


Abstract

Stres na radnom mjestu danas predstavlja globalni javnozdravstveni problem te je jedan od najvećih uzroka profesionalnih bolesti i bolovanja kako u Europi tako i u svijetu. Istraživanja pokazuju da u kategoriju izrazito stresne profesije spada i zanimanje učitelj. Cilj našeg istraživanja bio je utvrditi razinu stresa kod učitelja Primorsko-goranske županije te na osnovu dobivenih rezultata osmisliti javnozdravstveni program za učitelje. Metode: Ispitali smo 157 ispitanika iz 6 osnovnih škola PGŽ podijelivši ih prema dobi, spolu, mjestu stanovanja i radnom mjestu. Primijenili smo upitnik koji se sastoji od demografskih podataka i skalu stresa PERCEIVED STRESS SCALE (PSS), autora Sheldona Cohena. Rezultati: Učitelji PGŽ smatraju najvećim izvorom stresa posao. Učitelji predmetne nastave su više izloženi stresu od učitelja razredne nastave. Zaključak: Kako se vidi iz rezultata istraživanja, i učitelji osnovnih škola PGŽ doživljavaju visoku razinu stresa na poslu te smo, s ciljem njegovog smanjenja, osmislili javnozdravstveni program „Anti-stres program za učitelje“ koji će se provoditi u osnovnim školama PGŽ.

Keywords

percepcija stresa,stres kod učitelja,stres na radnom mjestu,„Anti-stres program“

Hrčak ID:

297080

URI

https://hrcak.srce.hr/297080

Publication date:

7.4.2013.

Visits: 124 *