Other
Akreditacija zdravstvenih laboratorija
Boja Rakić-Škarica
; Nastavni zavod za javno zdravstvo Primorsko-goranske županijeZdravstveno-ekološki odjel
Abstract
Kvaliteta je strategijski čimbenik uspjeha koji mora biti neprestano optimiziran, a to se temelji na elementima, provođenjem školovanja za zadatke kvalitete i neprekidnog poboljšanja, uz uključivanje uprave te kontrolne i podupirajuće uloge menadžera kvalitete. U današnjem svijetu poslovanja organizacije su pod neprestanim nadzorom zainteresiranih strana. Zahtjevima za kontrolu kvalitete i zdravstvene ispravnosti namirnica i voda za piće kao i zahtjevima za povećanu brigu za okoliš posvećuje se sve veća pozornost. Zakonodavstvo zemalja EU postavlja sve strože zahtjeve kako bi zaštitilo svoje tržište od zdravstveno neispravnih i nedovoljno kvalitetnih proizvoda. Priznati način uspostave povjerenja u rezultate ispitivanja i dokazivanje osposobljenosti ispitnih laboratorija postiže se stjecanjem akreditacije prema normi ISO 17025, za sve ispitne i umjerne laboratorije te prema normi ISO 15189, za medicinske laboratorije. U ovom radu su prikazane pripremne radnje laboratorija Zdravstveno-ekološkog odjela NZZJZ PGŽ, u protekle dvije godine, za provođenje postupka akreditacije prema normi HRN EN ISO/IEC 17025.
Keywords
kvaliteta,sustav upravljanja,ispitni laboratorij,osposobljenost,HRN EN ISO/IEC 17025,akreditacija
Hrčak ID:
298528
URI
Publication date:
29.2.2016.
Visits: 344 *