Review article
https://doi.org/10.31337/oz.78.2.5
Cjelovita ekologija u Laudato si’ kao novi okvir društvenih vrijednosti za održivost
Andreja Sršen
; University of Zagreb, Faculty of Croatian Studies, Zagreb, Croatia
Dubravka Petrović Štefanac
orcid.org/0000-0003-2337-0066
; Center for the Promotion of the Social Doctrine of the Church Croatian Bishops’ Conference, Zagreb, Croatia
Abstract
Enciklika Laudato si’ o brizi za naš zajednički dom dovodi do dijaloga sve ljude, organizacije i institucije koje dijele zajedničku zabrinutost — skrb za naš zajednički dom. Otkako je papa Franjo 2015. godine predstavio encikliku Laudato si’, mnogi su dobili bolji uvid o načinu na koji socijalni nauk Crkve zagovara skrb za okoliš i sve stvoreno. U socijalnoj enciklici Laudato si’ papa Franjo opisao je što se danas događa s našim zajedničkim domom, a zatim se je osvrnuo na teološko i sociološko shvaćanje današnje krize, čovjekove odgovornosti te je predstavio koncept “cjelovite ekologije” kao novoga okvira društvenih vrijednosti za održivost. U ovom radu sociologija se stavlja u interdisciplinarni kontekst s teologijom s obzirom na pojave koje se povezuju s ekologijom i sociologijom svakodnevnoga života. Cjelovita ekologija je u ovom radu konceptualno neodvojiva od cjelovitoga društva, s jasnim naglaskom na glavni doprinos socijalne ekologije koja stavlja u predmet analize društvene uzroke i posljedice promjena u okolišu. U enciklici Laudato si’ papa Franjo promiče načelo “općega dobra” kroz tri razine — individualnu, društvenu i globalnu — u kojima nalazimo, uz već spomenuto “opće dobro” i druga načela socijalnoga nauka Crkve kao što su solidarnost, supsidijarnost, pravo, sudjelovanje i “briga” za siromašne.
Keywords
Laudato si’; sociologija okoliša; cjelovita ekologija; socijalni nauk Crkve
Hrčak ID:
299322
URI
Publication date:
19.4.2023.
Visits: 988 *