Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.11608/sgnj.28.1.2

Dvije razine temeljnog obrazovanja medicinskih sestara u Hrvatskoj

Damjan Abou Aldan orcid id orcid.org/0000-0003-0177-9813 ; Srednja škola Koprivnica, Trg Slobode 7, 48 000 Koprivnica
Sanda Franković orcid id orcid.org/0000-0002-1553-6225 ; Škola za medicinske sestre Mlinarska, Mlinarska cesta 34, 10000 Zagreb


Full text: english pdf 115 Kb

page 14-20

downloads: 221

cite

Full text: croatian pdf 115 Kb

page 14-20

downloads: 387

cite


Abstract

Uvod: U svijetu se vodi rasprava na kojoj bi razini trebalo organizirati temeljno obrazovanje medicinskih sestara. Ako je na razini preddiplomskog studija, kako tvrdi jedno stajalište, dvojbeno je tko će obavljati osnovne sestrinske postupke. Ta je dvojba usmjerila reformu obrazovanja medicinskih sestara u Republici Hrvatskoj. Sam proces pratila je želja da se očuvaju postojeća prava svih medicinskih sestara te da sve sestrinske intervencije izvode licencirane medicinske sestre. Cilj je ovog rada opisati proces prilagodbe obrazovanja medicinskih sestara prije ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju. Također, cilj je utvrditi razlike između strukovnog i preddiplomskog kurikuluma.
Metode: Pregledana je i analizirana literatura o obrazovanju medicinskih sestara. Proučeni su članci i dokumenti o pristupanju Europskoj uniji. Analizirani su nastavni kurikulumi za obrazovanje medicinskih sestara.
Rezultati: U Republici Hrvatskoj postoje dvije razine osnovnog obrazovanja medicinskih sestara. Oba programa usklađena su s Direktivom Europske unije. Zakon o sestrinstvu razdvaja te dvije razine s različitim kompetencijama. Reformom obrazovanja poštovana su prava medicinskih sestara koje su bile zaposlene u trenutku pristupa Europskoj uniji. Nadalje, reformom obrazovanja osigurano je provođenje sestrinske skrbi od strane licenciranih medicinskih sestara u svim segmentima procesa zdravstvene njege.
Zaključak: Dvije razine obrazovanja osigurale su razvoj sestrinstva i mogućnost daljnjeg školovanja medicinskih sestara. Monopol nad svim osnovnim sestrinskim postupcima očuvan je.

Keywords

ishodi učenja; kurikulum; edukacija; sestrinstvo; Europska unija; Hrvatska; direktiva; zakon

Hrčak ID:

299860

URI

https://hrcak.srce.hr/299860

Publication date:

14.4.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.835 *