Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5673/sip.61.1.10

Znanje o društvenom prostoru – motivi i namjere mladih za migriranje unutar Europske unije

Aleksandar Vukić orcid id orcid.org/0009-0006-3828-0425 ; Institute for Migration and Ethnic Studies, Zagreb, Croatia
Marina Perić Kaselj orcid id orcid.org/0000-0003-4513-841X ; Institute for Migration and Ethnic Studies, Zagreb, Croatia
Filip Škiljan orcid id orcid.org/0000-0001-7979-1359 ; Institute for Migration and Ethnic Studies, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 7.038 Kb

page 223-247

downloads: 486

cite


Abstract

U ovom članku na temelju primarnih kvantitativnih i kvalitativnih podataka dobivenih
anketnim istraživanjem i strukturiranim dubinskim intervjuima u fokus-grupama te sekundarnih
statističkih podataka istražujemo namjere i motive mladih da migriraju iz Republike
Hrvatske. Teorijski pristup oslanja se na Parsonsov i Mertonov funkcionalizam, fenomenologijsku
sociologiju Shutza, Bergera i Luckmanna te Braudelovu koncepciju prostora u globalnom
kapitalističkom sistemu. Metodologija tumačenja podataka temelji se na Luhmannovoj
konstruktivističkoj epistemologiji kojoj je središnji postulat promatranje promatrača.
Rezultati pokazuju da ispitanici posjeduju snažno izraženo znanje o prostornim značajkama
svoje životne situacije. Odluka o migriranju je rezultat svjesne i racionalne odluke koja proistječe
iz dobre informiranosti o stanju u Hrvatskoj i zemljama u koje se želi migrirati. Na temelju
rezultata istraživanja može se zaključiti da:
1) Mladi mogućnost migriranja u neku od zemalja EU-a promatraju kao oblik unutarnje migracije.
2) Migriranju su skloniji mladi čiji su roditelji ili djedovi radili u inozemstvu.
3) Većina ispitanika nije sklona napuštanju Hrvatske.
4) Većina ispitanika nema namjeru trajnog ostanka u inozemstvu.

Keywords

migranti; mladi; Hrvatska; Europska unija; promatranje; komunikacijska tema; znanje o situaciji

Hrčak ID:

303954

URI

https://hrcak.srce.hr/303954

Publication date:

29.5.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.605 *