Review article
https://doi.org/10.18045/zbefri.2023.1.299
Kognitivne perspektive, inovativnost i konkurentska prednost stratega: empirijska studija u Vijetnamu
Mai Ngoc Khuong
Nguyen Quoc Loc
Nguyen Ngoc Duy Phuong
Nguyen Nhu Ty
Abstract
Glavni cilj ove studije je istražiti odnos između intuitivnog i analitičkog razmišljanja
stratega, inovativnosti i konkurentske prednosti poduzeća. Ova studija ne samo da
predlaže novi model akademskom svijetu, već također pruža empirijsko istraživanje
izravnog i neizravnog učinka analitičke perspektive razmišljanja stratega i
perspektive generativnog razmišljanja stratega o inovacijama i konkurentskoj
prednosti, kao i o posredničkoj ulozi inovacije između kognitivne perspektive
razmišljanja stratega i konkurentske prednosti poduzeća. Ovim istraživanjem
provedena je anketa s 382 uzoraka u državnim tvrtkama, izravnim stranim
ulaganjima i privatnim tvrtkama u Vijetnamu. Modeliranje strukturnih jednadžbi
primijenjeno je putem pametnog PLS-a za analizu valjanih podataka. Rezultati
pružaju bitne dokaze o značajnim odnosima između kognitivnih perspektiva
razmišljanja, inovativnosti i konkurentske prednosti stratega u kontekstu državnih
poduzeća, izravnih stranih ulaganja i privatnih tvrtki u Vijetnamu. Osim toga, nalazi
također upućuju na ne postojanje veze s izravnom učinkom ni između inovacije
proizvoda i konkurentske prednosti niti između marketinške inovacije i konkurentske
prednosti. Štoviše, rezultati istraživanja upućuju na različite menadžerske implikacije
o tome kako organizacije uspješno povećavaju svoju konkurentsku prednost
povećanjem kognitivnih sposobnosti svog lidera u upravljanju.
Keywords
perspektiva analitičkog razmišljanja stratega; perspektiva genera- tivnog razmišljanja stratega; inovacija; konkurentska prednost
Hrčak ID:
305142
URI
Publication date:
30.6.2023.
Visits: 938 *