Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.18045/zbefri.2023.1.299

Kognitivne perspektive, inovativnost i konkurentska prednost stratega: empirijska studija u Vijetnamu

Mai Ngoc Khuong
Nguyen Quoc Loc
Nguyen Ngoc Duy Phuong
Nguyen Nhu Ty


Full text: english pdf 1.240 Kb

page 299-328

downloads: 313

cite

Full text: croatian pdf 1.240 Kb

page 299-328

downloads: 123

cite


Abstract

Glavni cilj ove studije je istražiti odnos između intuitivnog i analitičkog razmišljanja
stratega, inovativnosti i konkurentske prednosti poduzeća. Ova studija ne samo da
predlaže novi model akademskom svijetu, već također pruža empirijsko istraživanje
izravnog i neizravnog učinka analitičke perspektive razmišljanja stratega i
perspektive generativnog razmišljanja stratega o inovacijama i konkurentskoj
prednosti, kao i o posredničkoj ulozi inovacije između kognitivne perspektive
razmišljanja stratega i konkurentske prednosti poduzeća. Ovim istraživanjem
provedena je anketa s 382 uzoraka u državnim tvrtkama, izravnim stranim
ulaganjima i privatnim tvrtkama u Vijetnamu. Modeliranje strukturnih jednadžbi
primijenjeno je putem pametnog PLS-a za analizu valjanih podataka. Rezultati
pružaju bitne dokaze o značajnim odnosima između kognitivnih perspektiva
razmišljanja, inovativnosti i konkurentske prednosti stratega u kontekstu državnih
poduzeća, izravnih stranih ulaganja i privatnih tvrtki u Vijetnamu. Osim toga, nalazi
također upućuju na ne postojanje veze s izravnom učinkom ni između inovacije
proizvoda i konkurentske prednosti niti između marketinške inovacije i konkurentske
prednosti. Štoviše, rezultati istraživanja upućuju na različite menadžerske implikacije
o tome kako organizacije uspješno povećavaju svoju konkurentsku prednost
povećanjem kognitivnih sposobnosti svog lidera u upravljanju.

Keywords

perspektiva analitičkog razmišljanja stratega; perspektiva genera- tivnog razmišljanja stratega; inovacija; konkurentska prednost

Hrčak ID:

305142

URI

https://hrcak.srce.hr/305142

Publication date:

30.6.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 888 *