Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.38003/sv.72.1.5

Stupanj razumijevanja Newtonove mehanike kod budućih studenata

Mirko Marušić ; Faculty of Chemistry and Technology, University of Split
Irena Mišurac ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split


Full text: croatian pdf 371 Kb

page 103-121

downloads: 209

cite


Abstract

Ovaj rad predstavlja rezultate šestogodišnjeg projekta čiji je jedan od ciljeva bio promotriti s kojim konceptualnim razumijevanjem Newtonove mehanike učenici upisuju preddiplomske studije na kojima od samog početka studiraju fizikalne kolegije. Kao primjer takvih studijskih programa, istraživanjem je obuhvaćeno 977 studenata prve godine sveučilišnih studija: Farmacija (N = 152); Kemija i kemijska tehnologija (N=563); Prehrambena tehnologija (N=123) i stručnog studija Zaštita i oporaba materijala (N=139). Mjerni instrument korišten za procjenu studentskoga stupnja znanja Newtonove mehanike je Force Concept Inventory (FCI test). Kod svi nastavnih programa promatranih preddiplomskih studija fizikalni kolegiji temeljni su kolegiji i stoga zahtijevaju značajan angažman i studentsko znanje kako bi se uspješno savladali. Rezultati pokazuju da upisani studenti dolaze s izuzetno slabim znanjem Newtonove mehanike na promatrane studije. Kod studenata preddiplomskog studija Faramacija 9,9 % studenata je na razini Newtonovskog razmišljanja; kod preddiplomskog studija Kemija i kemijska tehnologija njih 0,9 %, kod preddiplomskog studija Prehrambena tehnologija 4%, dok kod preddiplomskog stručnog studija Zaštita i oporaba materijala nema upisanih studenata koji su usvojili Newtonovu mehaniku. Ovi rezultati ukazuju na značajne probleme u srednjoškolskoj nastavi fizike kao i probleme u kvalitetnom savladavanju gradiva fizikalnih kolegija na promatranim studijima.

Keywords

fizika, brucoši, konceptualno razumijevanje, Newtonova mehanika, FCI test

Hrčak ID:

305727

URI

https://hrcak.srce.hr/305727

Publication date:

1.7.2023.

Visits: 518 *