Review article
Razvijanje socijalnih kompetencija projektnim aktivnostima
Andrijana Sili
orcid.org/0009-0007-2313-5812
; OŠ Josipovac, Josipovac
Anita Drenjančević
orcid.org/0009-0008-9874-9410
; OŠ Josipovac, Josipovac
Abstract
Socijalne vještine temelj su svakog živog bića. Socijalna interakcija započinje samim rođenjem, neverbalnom komunikacijom između majke i djeteta. Daljnjim se rastom i razvojem djeca suočavaju sa svakodnevnim izazovima koje treba rješavati. U tim izborima rješenja, dijete treba usmjeravati na interakcije koje su na dobrobit svih koji su u tim odnosima. Izgradnja odnosa u kojima je važno razumijevanje i upravljanje emocijama, osobito među vršnjacima, vještine su koje se uče. U učenju i usvajanju tih vještina najvažniju ulogu imaju roditelji i obitelj, a kada govorimo o osnovnoškolskoj dobi djeteta važnu ulogu imaju i učitelji i stručni suradnici koji sudjeluju u odgoju i obrazovanju djeteta. Prihvaćenost vršnjaka i dobar odnos s vršnjacima vrlo je važan, a istovremeno je i poligon za usvajanje, korigiranje i oblikovanje socijalnih vještina. Projektno učenje, odnosno učenje radom na projektima pogodna je metoda za razvoj socijalnih kompetencija učenika. Putem mobilnosti i međunarodnih projekata učitelji i stručni suradnici pripremaju i osnažuju učenike za globalne izazove, upoznaju druge kulture i stječu nova iskustva kojima jačaju sebe i svoje socijalne kompetencije. Ovim radom prikazat će se kako učenici, koristeći usvojene socijalne vještine, putem projektnih aktivnosti u nacionalnim i međunarodnim eTwinning projektima iste izražavaju, osvješćuju i razvijaju. U ovom radu bit će predstavljeni i rezultati istraživanja provedeni na projektima kroz koje su učenici mogli razvijati socijalne kompetencije.
Keywords
eTwinning, projektno učenje, socijalne kompetencije, učenici
Hrčak ID:
305824
URI
Publication date:
10.7.2023.
Visits: 1.368 *