Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.17818/EMIP/2022/1.14

POTISNI MOTIVI PUTOVANJA KAO OSNOVA ZA SEGMENTACIJU TURISTA U RURALNIM TURISTIČKIM DESTINACIJAMA U RAZVOJU: SLUČAJ HRVATSKE

Željka Mesić orcid id orcid.org/0000-0002-9349-1560 ; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Department of Marketing in Agriculture, Zagreb, Croatia
Viktorija Primorac ; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Zagreb, Croatia, MS programme Organic Agriculture with Agrotourism
Marija Cerjak orcid id orcid.org/0000-0003-0696-4364 ; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Department of Marketing in Agriculture Zagreb, Croatia


Full text: english pdf 499 Kb

page 303-325

downloads: 321

cite


Abstract

Ruralni turizam je postao jedna od najpopularnijih strategija ruralnog razvoja, a motivacija jedan od najvažnijih kriterija za utvrđivanje tržišnih segmenata. Cilj rada je istražiti motive putovanja domaćih ruralnih turista u Hrvatskoj i utvrditi profil ruralnih turista na temelju potisnih motiva putovanja. Provedeno je online anketno ispitivanje na prigodnom uzorku od 307 ispitanika. Prikupljeni podatci analizirani su faktorskom i klaster analizom. Ruralnim turistima u Hrvatskoj najvažniji motivi putovanja su opuštanje i stjecanje novih znanja. Uz pomoć faktorske i klaster analize utvrđena su četiri tržišna segmenta: (1) Ruralni istraživači i turisti u potrazi za opuštanjem (16,8 %), (2) Turisti željni uzbuđenja (29,0 %), (3) Pasivni turisti (22,8 %) i (4) Obiteljski ruralni turisti (31, 4%). Studija potvrđuje prikladnost potisnih motiva za segmentaciju turista u ruralnim turističkim destinacijama u razvoju. Rezultati mogu pomoći marketinškim stručnjacima pri izradi marketinških i poslovnih strategija u svrhu boljeg upravljanja ponudom turističkih destinacija u ruralnim područjima.

Keywords

segmentacija tržišta; potisni motivi; ruralni turizam; Hrvatska

Hrčak ID:

278697

URI

https://hrcak.srce.hr/278697

Publication date:

6.6.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 817 *