Skip to the main content

Preliminary communication

PREHRAMBENA NEOFOBIJA KAO DETERMINANTA PONAŠANJA POTROŠAČA U KONZUMACIJI ETNIČKE HRANE

Marina Tomić Maksan ; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Department of Marketing in Agriculture
Kristina Deronja ; University of Zagreb, Ms programme Agribusiness and Rural Development, Faculty of Agriculture
Milna Tudor Kalit orcid id orcid.org/0000-0001-8162-8390 ; University of Zagreb, Department of Dairy Science, Faculty of Agriculture
Željka Mesić orcid id orcid.org/0000-0002-9349-1560 ; University of Zagreb, Faculty of Agriculture, Department of Marketing in Agriculture


Full text: english pdf 293 Kb

page 579-595

downloads: 795

cite


Abstract

Budući da se konzumacija etničke hrane pokazala kao brzo rastući prehrambeni trend, ovim se istraživanjem ispituje utjecaj prehrambene neofobije na ponašanje potrošača u konzumaciji etničke hrane. Također, cilj je bio utvrditi motive potrošača za posjet etničkom restoranu, važnost pojedinih obilježja etničke hrane u restoranima i njihove stavove prema etničkoj hrani. Istraživanje je provedeno korištenjem mrežnom anketom na uzorku 230 potrošača u Hrvatskoj. Provedene statističke analize uključuju jednovarijatnu, faktorsku i dvovarijatnu analizu (SPSS, verzija 21). Na temelju razine prehrambene neofobije identificirane su dvije grupe potrošača: prehrambeni neofili i prehrambeni neofobi. Potrošači koji su prehrambeni neofili više su motivirani za posjet restoranima koji nude etničku hranu radi kušanja novih okusa i upoznavanja novih kultura. Također, oni imaju pozitivnije stavove prema etničkoj hrani u usporedbi s potrošačima koji su prehrambeni neofobi. Ispitanici s većom razinom prehrambene neofobije smatraju podrijetlo važnijim obilježjem etničke hrane u usporedbi s onima koji imaju manju razinu prehrambene neofobije. Kako prehrambena neofobija ima utjecaj na preferencije potrošača prema etničkoj hrani u restoranima, vrlo je važna za sektor restorana koji u ponudi imaju etničku hranu i marketare etničke hrane.

Keywords

prehrambena neofobija; etnička hrana; restorani; potrošači

Hrčak ID:

230540

URI

https://hrcak.srce.hr/230540

Publication date:

19.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.335 *