Review article
PRETVARANJE POTROŠAČA U DAVATELJE USLUGA U EKONOMIJI DIJELJENJA: ISTRAŽIVANJE UTJECAJA DEMOGRAFIJE I MOTIVA
Julijana Angelovska
orcid.org/0000-0002-7638-2389
; University of Tourism and Management in Skopje, Macedonia Faculty of Economics
Anita Čeh Časni
orcid.org/0000-0002-2742-8619
; Faculty of Economics and Business, Zagreb Department of Statistics
Christoph Lutz
orcid.org/0000-0003-4389-6006
; BI Norwegian Business School, Norway Department of Communication and Culture
Abstract
Ekonomija dijeljenja industrija je u nastajanju i ima potencijal za osiguranje održivog gospodarskog rasta s obzirom da se temelji na nedostatno iskorištenim resursima. Cilj je ovog rada istražiti utjecaj demografskih karakteristika (dob, spol, obrazovanje i prihodi) i motiva (financijske koristi, zabava, susreti s ljudima i društvena odgovornost) na pretvaranje potrošača u pružatelja usluga u ekonomiji dijeljenja. Provedena je deskriptivna i multivarijatna statistička analiza na podacima velikog anketnog istraživanja provedenog u dvanaest europskih zemalja o stanju ekonomije dijeljenja. Empirijski rezultati pokazuju da je vjerojatnije da će muškarci i pojedinci mlađi od 35 godina sudjelovati u ekonomiji dijeljenja kao davatelji usluga. Nadalje, potrošači koje više pokreću altruistički motivi, a manje financijska korist, vjerojatnije će ponuditi svoje usluge kao pružatelji usluga. Ovo istraživanje može biti korisno kreatorima ekonomske politike i menadžerima u istraživanju mogućnosti podrške širem sudjelovanju u ponudi usluga u ekonomiji dijeljenja.
Keywords
ekonomija dijeljenja; zajednička potrošnja; motivi; binarna logistička regresija
Hrčak ID:
239585
URI
Publication date:
23.6.2020.
Visits: 1.836 *