Skip to the main content

Review article

STRATEŠKO UPRAVLJANJE U KULTURNOM TURIZMU S NAGLASKOM NA UPRAVLJANJU DOGAĐAJIMA: STUDIJA SLUČAJA – HRVATSKA

Aleksandra Krajnović orcid id orcid.org/0000-0003-0553-2690 ; University of Zadar
Ivana Paula Gortan-Carlin orcid id orcid.org/0000-0001-9277-4318 ; Juraj Dobrila University of Pula


Full text: english pdf 529 Kb

page 791-812

downloads: 1.265

cite


Abstract

Održivi turizam trebao bi biti jedan od ključnih ciljeva svake turističke destinacije u razvoju. Jedan je od najvećih izazova pitanje kako upravljati složenim sustavom turističke destinacije, a da bi se zadovoljile potrebe i interesi triju ključnih dionika – privremenih posjetitelja, poslovnih subjekata u turizmu i lokalne zajednice. Rješenja se traže u primjeni takozvane teorije dionika utemeljene na mrežnom partnerstvu i suradnji dionika u turističkoj destinaciji na svim razinama – mikro-, srednjoj i makrorazini. U radu autorice zastupaju primjenu ovog pristupa, istražujući primjenjivost i učinkovitost svoga modela strateškog upravljanja u turističkoj destinacij pod nazivom Strateško upravljanje u kulturnom turizmu (SMCT). Ovakvo upravljanje ispituje se na primjeru turističkog klastera u sjeverozapadnoj Istri u Hrvatskoj. Autorice smatraju da primjena predstavljenog i sličnih modela upravljanja omogućava optimizaciju učinkovitosti upravljanja kulturnim turizmom, gdje su događaji, prema njihovu mišljenju, jedan od ključnih segmenata integriranog turističkog proizvoda destinacije te su organski povezani s temeljnim vrijednostima turističkog mjesta. Stoga autorice zagovaraju daljnju razradu SMCT modela i pozivaju na širu primjenu u praksi upravljanja turističkim destinacijama jer on može dovesti do uštede u vremenu te financijskim i ljudskim resursima, smanjujući suvišan rad poput organizacije sličnih događaja istovremeno, ali što je još važnije, može dovesti do postizanja konsenzusa dionika o ključnim događajima u turističkoj destinaciji koje treba kontinuirano i strateški razvijati. Osim ovih funkcija, autorice ističu valorizaciju kvalitetnog turizma kao najvažnije funkcije upravljanja događajima, kao i predstavljanje autohtonih vrijednosti destinacije – upravo kroz događaje.

Keywords

upravljanje događajima; upravljanje destinacijom; teorija dionika; održivi turizam; kulturni turizam u Hrvatskoj; turistički klasteri u Hrvatskoj

Hrčak ID:

191307

URI

https://hrcak.srce.hr/191307

Publication date:

21.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.812 *