Preliminary communication
UTJECAJ PERCIPIRANIH IZVOZNIH PREPREKA NA INTENZITET IZVOZA KOD HRVATSKIH PROIZVOĐAČA
Marija Martinović
; Department of Economics and Business Economics, University of Dubrovnik
Elena Matana
; Graduate Student, Department of Economics and Business Economics, University of Dubrovnik
Abstract
U radu se istražuje utjecaj percipiranih prepreka izvoza na intenzitet izvoza. Istraživanje je provedeno na uzorku od 100 hrvatskih proizvodnih poduzeća. Nakon proučavanja literature i empirijskog istraživanja, identificirano je 14 prepreka koje u najvećoj mjeri ograničavaju izvozne aktivnosti. Faktorskom analizom, izvozne prepreke kategorizirane su u četiri skupine: vanjsko okruženje, organizacija i posvećenost, utjecaj države te financijska ograničenja. Istraživanje je potvrdilo da iskustvo i znanje može smanjiti negativan utjecaj ograničenja izvoza i povećati sposobnost prepoznavanja poslovnih prilika na inozemnom tržištu.
Keywords
internacionalizacija; izvozne prepreke; izvozni intezitet; iskustva menadžera
Hrčak ID:
183551
URI
Publication date:
29.6.2017.
Visits: 2.157 *