Skip to the main content

Preliminary communication

UTJECAJ PERCIPIRANIH IZVOZNIH PREPREKA NA INTENZITET IZVOZA KOD HRVATSKIH PROIZVOĐAČA

Marija Martinović ; Department of Economics and Business Economics, University of Dubrovnik
Elena Matana ; Graduate Student, Department of Economics and Business Economics, University of Dubrovnik


Full text: english pdf 557 Kb

page 107-128

downloads: 1.172

cite


Abstract

U radu se istražuje utjecaj percipiranih prepreka izvoza na intenzitet izvoza. Istraživanje je provedeno na uzorku od 100 hrvatskih proizvodnih poduzeća. Nakon proučavanja literature i empirijskog istraživanja, identificirano je 14 prepreka koje u najvećoj mjeri ograničavaju izvozne aktivnosti. Faktorskom analizom, izvozne prepreke kategorizirane su u četiri skupine: vanjsko okruženje, organizacija i posvećenost, utjecaj države te financijska ograničenja. Istraživanje je potvrdilo da iskustvo i znanje može smanjiti negativan utjecaj ograničenja izvoza i povećati sposobnost prepoznavanja poslovnih prilika na inozemnom tržištu.

Keywords

internacionalizacija; izvozne prepreke; izvozni intezitet; iskustva menadžera

Hrčak ID:

183551

URI

https://hrcak.srce.hr/183551

Publication date:

29.6.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.157 *