Skip to the main content

Review article

STUDENTSKO VODSTVO, RAZVOJ KARIJERE I PROFILI OSOBNOG USPJEHA

Jasminka Samardžija orcid id orcid.org/0000-0003-0597-6996 ; RIT Croatia, Zagreb
Joseph Kevin Walker ; RIT Croatiam Dubrovnik
Milena Kužnin orcid id orcid.org/0000-0002-7686-2147 ; RIT Croatiam Dubrovnik


Full text: english pdf 280 Kb

page 343-361

downloads: 939

cite


Abstract

Glavni cilj ovog empirijskog istraživanja bio je utvrditi prevladavajuće osobine vođe i ponašanja kod sve četiri generacije studenata preddiplomskog studija na američkom koledžu RIT Croatia u Dubrovniku. Osnovno istraživačko pitanje bilo je: „Koja je empirijska osnova za razvrstavanje učenika u homogene skupine?“ Prvi dio upitnika temelji se na značajkama Big Five modela osobnosti, ali glavna metoda istraživanja bio je upitnik za istraživanje osobina vođe, razvoja karijere i osobnog uspjeha, sastavljen primjenom induktivnih metodologija istraživanja na 100 intervjua hrvatskih vođa. Da bismo odgovorili na postavljeno istraživačko pitanje, provedene su četiri klaster analize. Nulta hipoteza da nema povezanosti između osobina vođe među studentima preddiplomskog studija i demografskih varijabli (broj braće i sestara, mjesto odrastanja - grad, malo mjesto i veliki grad) potvrđena je. Temeljeći se na Big Five modelu osobnosti, prva klasterska analiza pokazala je tri homogene skupine studenata. Osnova za drugu analizu klastera bila je osobine vođe studenata RIT Croatia. Treća klaster analiza ovisila je o tome što predstavlja potvrdu osobnog uspjeha. Konačna, četvrta klaster analiza temeljila se na subjektivnoj dimenziji očekivanja razvoja karijere. Sve četiri klaster analize rezultirale su trima različitim klasterima.

Keywords

osobine vođe; razvoj studenata; profil studentskog vodstva; razvoj karijere; osobni uspjeh

Hrčak ID:

183568

URI

https://hrcak.srce.hr/183568

Publication date:

29.6.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.044 *