Skip to the main content

Review article

PERCEPCIJA DRUŠTVENE ODGOVORNOSTI PODUZEĆA OD STRANE ZAPOSLENIKA: PRIMJER NAGRAĐENOG PODUZEĆA

Žana Prutina orcid id orcid.org/0000-0002-2250-2007 ; University Sarajevo
Dževad Šehić ; University of Sarajevo


Full text: english pdf 303 Kb

page 239-260

downloads: 6.183

cite


Abstract

Percepcija društvene odgovornosti poduzeća (DOP) od strane zaposlenika je obično mješavina osobnih iskustava internog DOP i aktivnosti koje utječu na eksterne interesno-utjecajne skupine. Skorašnja istraživanja ukazuju na brojne koristi koje poduzeća imaju kada zaposlenici pozitivno gledaju na DOP aktivnosti poduzeća, ali su istovremeno analize same percepcije i stavova još veoma rijetke. Cilj ovog rada je istražiti percepcije zaposlenika o ponašanju njihove kompanije prema interesno-utjecajnim skupinama, kao i u kojoj mjeri takvo poslovanje smatraju hvalevrijednim, uzimajući u obzir reputaciju kompanije. Korištenje percepcije zaposlenika u analizi društvene odgovornosti poduzeća može pomoći u razlikovanju istinske DOP orijentacije od jednostavnog pretvaranja. Koristeći miješani metod istraživanja koji kombinira anketu, intervju i analizu sadržaja, ovaj rad se bavi percepcijom zaposlenika u kompaniji koja je u Bosni i Hercegovini priznata kao društveno odgovorna. Rezultati sugeriraju da zaposlenici doživljavaju njihovu kompaniju kao društveno odgovornu, ali također i da postoje razlike u percepciji koje ovise o grupi interesno-utjecajnih skupina. Rezultati dodatno ukazuju na značaj nacionalnog sistema poslovanja i kulture u poimanju i ocjenjivanju DOP-a. Empirijske saznanja iz ovog rada potvrđuju reputaciju i daju legitimitet primljenoj nagradi.

Keywords

društvena odgovornost poduzeća; percepcije zaposlenika; reputacija; Bosna i Hercegovina

Hrčak ID:

160065

URI

https://hrcak.srce.hr/160065

Publication date:

17.6.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 7.001 *