Skip to the main content

Preliminary communication

PROGRAMI DRUŠTVENO ODGOVORNOG POSLOVANJA HRVATSKIH PODUZEĆA: ANALIZA SADRŽAJA

Sanda Grudić Kvasić ; University of Rijeka


Full text: english pdf 420 Kb

page 85-104

downloads: 1.305

cite


Abstract

Društvena odgovornost poduzeća koncept je putem kojeg poduzeća integriraju društvena pitanja i zaštitu okoliša u svoje poslovne aktivnosti i odnose s interesnim skupinama. Društveno odgovorno poslovanje (DOP) je dobrovoljna inicijativa, koja se odnosi na aktivnosti za koje se smatra da nadilaze minimalno zakonom propisane. Međutim, pod utjecajem globalizacije i informatičke revolucije, društvena očekivanja od poduzeća znatno su porasla, čineći tako društveno odgovorno poslovanje preduvjetom opstanka te izvorom pozitivne diferencijacije od konkurencije. Cilj ovoga rada bio je istražiti društveno odgovorno poslovanje u hrvatskim poduzećima, s namjerom utvrđivanja programa DOP-a zastupljenih u tri široke kategorije: ekonomskoj, socijalnoj i ekološkoj. Tako je izvršena analiza sadržaja Internet stranica 20 hrvatskih poduzeća. Očekuje se da će rezultati istraživanja pridonijeti menadžerima hrvatskih poduzeća, kao i multinacionalnih korporacija unutar Hrvatske, u smislu unapređenja i boljeg razumijevanja prakse društveno odgovornog poslovanja u zemlji s različitim sustavima vrijednosti u odnosu prema razvijenijim zemljama – začetnicama suvremenih programa društvene odgovornosti.

Keywords

društveno odgovorno poslovanje; menadžment; Hrvatska; nacionalni kontekst; analiza sadržaja

Hrčak ID:

123481

URI

https://hrcak.srce.hr/123481

Publication date:

26.6.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.351 *