Skip to the main content

Preliminary communication

UTJECAJ POTROŠAČKOG ETNOCENTRIZMA NA NAMJERU KUPOVINE: SLUČAJ HRVATSKE

Nataša Renko ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Biljana Crnjak Karanović ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Matea Matić orcid id orcid.org/0000-0003-2788-2472 ; Odjel za ekonomiju i poslovnu ekonomiju, Sveučilište u Dubrovniku


Full text: english pdf 229 Kb

page 529-544

downloads: 9.343

cite


Abstract

U ovom radu autori istražuju utjecaj potrošačkog etnocentrizma na namjeru kupovine domaćih i stranih proizvoda u svrhu pružanja korisnih informacija za potrebe marketinških implikacija, dobivenih ovim rezultatima istraživanja. Svrha ovoga istraživanja je utvrditi utjecaj tendencija potrošačkog etnocentrizma na namjeru kupovine hrvatskih proizvoda i proizvoda bivše Jugoslavije i EU-a. Instrument istraživanja bio je anketni upitnik. Podaci za potrebe ovoga istraživanja prikupljeni su metodom osobnog intervjua na reprezentativnom uzorku od 1000 ispitanika u Hrvatskoj. U svrhu testiranja hipoteza koristilo se Faktorskom analizom i Spearmanovim koeficijentom korelacije. Utvrđeno je da je tendencija potrošačkog etnocentrizma značajan prediktor u namjeri kupovine hrvatskih proizvoda i proizvoda bivše Jugoslavije i EU. Rezultati ukazuju da je tendencija potrošačkog etnocentrizma pozitivno povezana s namjerom kupovine domaćih proizvoda, a negativno s namjerom kupovine proizvoda zemalja bivše Jugoslavije i EU-a. Rezultati ovog istraživanja mogu poslužiti kao polazište odlučivanja hrvatskim poduzećima o razvoju poslovanja na domaćem tržištu.

Keywords

etnocentrizam; potrošački etnocentrizam; namjera kupovine; Cetscale; Hrvatska

Hrčak ID:

94161

URI

https://hrcak.srce.hr/94161

Publication date:

21.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 10.880 *