Skip to the main content

Review article

AGENCIJE ZA KREDITNI REJTING I NJIHOV UTJECAJ NA ŠIRENJE FINANCIJSKE KRIZE U EUROZONI

Alen Host orcid id orcid.org/0000-0002-5167-1504 ; Ekonomski fakultet u Rijeci
Igor Cvečić orcid id orcid.org/0000-0002-1757-7733 ; Ekonomski fakultet u Rijeci
Vinko Zaninović orcid id orcid.org/0000-0002-2094-0687 ; Ekonomski fakultet u Rijeci


Full text: english pdf 306 Kb

page 639-662

downloads: 6.266

cite


Abstract

Agencije za kreditni rejting su važni dio globaliziranog financijskog sustava, te stoga i utječu na globalnu ekonomiju. Njihova uloga je procijeniti razinu boniteta emitenta duga za potencijalne investitore u privatnom i javnom sektoru. Ipak, nakon svake financijske krize i/ili neispunjenja ugovornih obveza određenih tvrtki i suverenih država, agencije za kreditni rejting postaju žarište kritike ekonomista, političara, medija, i td. Razlog tomu leži u nesposobnosti agencija za kreditni rejting da obavljaju svoj posao, a to je upozoravanje na rizike. Ovaj rad se temelji na toj ocjeni, s naglaskom na tri najveće agencije za kreditni rejting – Standard & Poor’s, Moody’s Investors Service and Fitch Ratings, i njihovim utjecajem na širenje financijske krize u Eurozoni.

Keywords

agencije za kreditni rejting; financijska kriza; Eurozona; PIIGS

Hrčak ID:

94169

URI

https://hrcak.srce.hr/94169

Publication date:

21.12.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 7.213 *