Review article
AGENCIJE ZA KREDITNI REJTING I NJIHOV UTJECAJ NA ŠIRENJE FINANCIJSKE KRIZE U EUROZONI
Alen Host
orcid.org/0000-0002-5167-1504
; Ekonomski fakultet u Rijeci
Igor Cvečić
orcid.org/0000-0002-1757-7733
; Ekonomski fakultet u Rijeci
Vinko Zaninović
orcid.org/0000-0002-2094-0687
; Ekonomski fakultet u Rijeci
Abstract
Agencije za kreditni rejting su važni dio globaliziranog financijskog sustava, te stoga i utječu na globalnu ekonomiju. Njihova uloga je procijeniti razinu boniteta emitenta duga za potencijalne investitore u privatnom i javnom sektoru. Ipak, nakon svake financijske krize i/ili neispunjenja ugovornih obveza određenih tvrtki i suverenih država, agencije za kreditni rejting postaju žarište kritike ekonomista, političara, medija, i td. Razlog tomu leži u nesposobnosti agencija za kreditni rejting da obavljaju svoj posao, a to je upozoravanje na rizike. Ovaj rad se temelji na toj ocjeni, s naglaskom na tri najveće agencije za kreditni rejting – Standard & Poor’s, Moody’s Investors Service and Fitch Ratings, i njihovim utjecajem na širenje financijske krize u Eurozoni.
Keywords
agencije za kreditni rejting; financijska kriza; Eurozona; PIIGS
Hrčak ID:
94169
URI
Publication date:
21.12.2012.
Visits: 7.948 *