Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.47960/2831-0322.1.27.157

RAZUMIJEVANJE TAKSONOMIJA NACIONALNE KULTURE U POSLOVNOME OKRUŽJU

Matea Topić Crnoja orcid id orcid.org/0000-0002-5103-8055 ; Catholic University of Croatia, Department of Sociology
Davorka Topić Stipić orcid id orcid.org/0000-0002-1076-3322 ; University of Mostar, Faculty of Humanities and Social Sciences


Full text: croatian pdf 235 Kb

page 157-179

downloads: 100

cite


Abstract

Kompleksna i globalizirana poslovna praksa i intenzivna interakcija poduzeća sa stranim tržištima posebnu pozornosti usmjeravaju na razumijevanje različitih nacionalnih kultura. Nacionalna kultura ima velik utjecaj na gospodarski rast i strukturu gospodarstva, politička zbivanja i zakonodavstvo zemlje, organizacijsku kulturu kao i interne i eksterne načine komuniciranja u poduzećima te na ponašanje potrošača. Upravo je zbog toga nacionalna kultura u posljednje vrijeme jedan od najčešće istraživanih konstrukata u međunarodnome poslovanju. Brojna istraživanja bave se pitanjima interkulturnoga poslovanja i komuniciranja te stjecanja kulturne inteligencije. Radi razumijevanja pojmova vezanih za međunarodno poslovanje u uvjetima globalizacije te shvaćanja važnosti nacionalne kulture ovaj je rad teoretski prikaz pitanja što se odnose na važnost konstrukta nacionalne kulture u međunarodnome poslovanju. S jedne strane obrađuje se pojam kulture, a s druge interkulturna prilagodba te taksonomija nacionalne kulture Halla, Hofstedea, Kluckhohna i Strodtbecka, Schwartza, Trompenaara i Hampden-Turnera te Lewisa. U članku je donesen detaljan pregled te usporedba spomenutih taksonomija nacionalne kulture.

Keywords

nacionalna kultura; međunarodno poslovanje; interkulturna prilagodba; taksonomije kulture

Hrčak ID:

306291

URI

https://hrcak.srce.hr/306291

Publication date:

13.7.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 248 *