Skip to the main content

Review article

POTICANJE DJEČJE SOCIJALNE KOMPETENCIJE PUTEM KONTEKSTA DJEČJEG ZAJEDNIČKOG STVARANJA LUTKARSKE PREDSTAVE

Ivon Hicela


Full text: croatian pdf 87 Kb

page 9-19

downloads: 2.812

cite


Abstract

U prilogu razmatramo mogućnosti dječjeg zajedničkog stvaranja lutkarskog igrokaza kao specifične igre zamišljanja koje predškolskoj djeci mogu osigurati važan okvir za stjecanje, uvježbavanje i dotjerivanje socijalno-kognitivnih umijeća.
Obrazloženja koja ćemo iznijeti polaze od konstruktivističko-interakcijske teorije učenja istraživača Cresas centra u Parizu (Centra za istraživanje obrazovanja i adaptaciju na školu), po kojoj djeca uče pomoću uravnotežene interakcije. Putem zajedničkog stvaranja lutkarske predstave djeca pokazuju, utvrđuju i razvijaju, odnosno konstruiraju psihosocijalne spoznaje i istodobno usavršavaju svoje komunikativne sposobnosti.
Drugim riječima, u toj situaciji djeca uspijevaju strukturirati svoj socijalni univerzum u isto vrijeme dok konsolidiraju i eksterioriziraju ono što već poznaju. Interaktivni postupci koje djeca primjenjuju da bi konstruirala koherentne igrokaze daju uvjerljive rezultate glede konstruktorske uloge tih zajedničkih igara imaginacije: djeca pregovaraju, vode računa o mišljenju drugoga, pojašnjavaju svoje namjere, argumentiraju i opravdavaju svoje postupke. To interpersonalno koordiniranje ima važnu ulogu u općem psihičkom razvoju djeteta.
U radu interpretiramo neke od rezultata praćenja procesa izvođenja lutkarskih predstava koje djeca samoinicijativno izvode u dječjem vrtiću. Posebno se, glede mogućnosti za razvoj psihosocijalnih spoznaja djece, osvrćemo na dvije faze u tom procesu: fazu postavljanja teme igrokaza i fazu razvijanja teme lutkarskog igrokaza.

Keywords

Djeca; igra; lutke; uloga

Hrčak ID:

2669

URI

https://hrcak.srce.hr/2669

Publication date:

11.1.2005.

Article data in other languages: english

Visits: 5.817 *