Conference paper
IGRA ULOGA I DJEČJA OSOBNOST
Zlatko Ivan Juras
Abstract
Uspostavljenost igre (uloga) slijedi iz sabira kognitivno – emotivno – voljnog iskustva u različitim konstelacijama ovih triju momenata igre - što odgovara poticajima razvoja dječje osobnosti u raznolikosti razvojnih momenata. Jedinstvo triju momenata zbiva se u uspostavljenoj igri (uloga) gdje se javljaju horizontalni partnerski aspekti iskustva i odigravanje vertikalnih generacijskih pedagoških obrazaca. Odigravanje i postvarenje igrom - stečenih odgojno obrazovnih obrazaca ili poticaja iskustva, temeljno se zbiva u igri uloga. Igra uloga je najzbiljskije područje autentičnosti i izraza dječje osobnosti gdje se opće generacijsko pedagoško iskustvo sintetizira posebnošću igre kroz sve moguće situacije koje su realne u igri (spec. igri uloga). Makrosvijet se ostvaruje i odigrava u mikrosvijetu igre čime ulazi u dječju aktualnu realnost šireći obzor dječje egzistencije u proporciji sa svakom novom ulogom u procesu njene apsorpcije (što je usporedivo sa psihodramom - sociometrijskom metodom koja se koristi u terapijske svrhe). Igra uloga ima odgojni, obrazovni i terapijski moment koji promovira socijalizaciju i individualizaciju istodobno u sintezi igrovne situacije, ostvarujući osobnost kao dijalog i samosvijest.
Keywords
Hrčak ID:
2670
URI
Publication date:
11.1.2005.
Visits: 6.578 *