Skip to the main content

Conference paper

IGRA ULOGA I DJEČJA OSOBNOST

Zlatko Ivan Juras


Full text: croatian pdf 110 Kb

page 21-38

downloads: 2.510

cite


Abstract

Uspostavljenost igre (uloga) slijedi iz sabira kognitivno – emotivno – voljnog iskustva u različitim konstelacijama ovih triju momenata igre - što odgovara poticajima razvoja dječje osobnosti u raznolikosti razvojnih momenata. Jedinstvo triju momenata zbiva se u uspostavljenoj igri (uloga) gdje se javljaju horizontalni partnerski aspekti iskustva i odigravanje vertikalnih generacijskih pedagoških obrazaca. Odigravanje i postvarenje igrom - stečenih odgojno obrazovnih obrazaca ili poticaja iskustva, temeljno se zbiva u igri uloga. Igra uloga je najzbiljskije područje autentičnosti i izraza dječje osobnosti gdje se opće generacijsko pedagoško iskustvo sintetizira posebnošću igre kroz sve moguće situacije koje su realne u igri (spec. igri uloga). Makrosvijet se ostvaruje i odigrava u mikrosvijetu igre čime ulazi u dječju aktualnu realnost šireći obzor dječje egzistencije u proporciji sa svakom novom ulogom u procesu njene apsorpcije (što je usporedivo sa psihodramom - sociometrijskom metodom koja se koristi u terapijske svrhe). Igra uloga ima odgojni, obrazovni i terapijski moment koji promovira socijalizaciju i individualizaciju istodobno u sintezi igrovne situacije, ostvarujući osobnost kao dijalog i samosvijest.

Keywords

Djeca; igra; uloga

Hrčak ID:

2670

URI

https://hrcak.srce.hr/2670

Publication date:

11.1.2005.

Article data in other languages: english

Visits: 6.578 *