Skip to the main content

Original scientific paper

Zdravko Tolušić
Krunoslav Zmaić
Jadranka Deže


Full text: english pdf 422 Kb

page 782-793

downloads: 12.015

cite


Abstract

U suvremenom tržišnom načinu gospodarenja sustav organske poljoprivrede, posebice sustav proizvodnje organske hane, postaje sve važniji činitelj razvoja domaćih i međunarodnih gospodarskih sustava. Taj se sustav mora prilagoditi brojnim kvantitativnim i kvalitativnim promjenama okruženja, a to podrazumijeva primjenu marketinga. Važnost marketinga organske hrane uvjetovana je činjenicom da on omogućuje proizvođačima bolje razumijevanje zahtjeva potrošača, u cilju boljeg zadovoljavanja njihovih potreba, a potrošač ima bolju spoznaju ponude organskih proizvoda. Određivanje osnovnog obilježja organske poljoprivrede i njene važnosti osnovno su polazište za koncepcijsko postavljanje marketinga organske poljoprivrede. Marketing-miks čine proizvod, cijena, distribucija i promocija čijom se kombinacijom postiže tražena razina prodaje na ciljnom tržištu. U strukturi ponude organskih proizvoda istočne Hrvatske, najzastupljenije su žitarice (pšenice i kukuruz), uljarice (soja isuncokret), povrće, voće i prerađevine. Primarna proizvodnja organskih proizvoda ima nižu cijenu koštanja od konvencionalne zbog nižih ulaganja, ali su stoga i prinosi manji. Tržišna cijena organske hrane je viša od konvencionalne, a razlog tome su nedovoljno organizirani distribucijski subjekti. Organski proizvodi su novi proizvodi na tržištu istočne Hrvatske s još uvijek nedovoljno poznati potrošačima. U bržem i lakšem informiranju potencijalnih potrošača značajnu ulogu ima promocija na poljoprivrednim sajmovima, stručnim skupovima i aktivnostima udruga koji zastupaju organske proizvođače hrane.

Keywords

Hrčak ID:

28376

URI

https://hrcak.srce.hr/28376

Publication date:

15.8.2002.

Article data in other languages: english

Visits: 13.299 *