Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2023.1.5.55

UTJECAJ USPJEHA U SPORTU NA MEDIJSKO PRAĆENJE

Krešimir Lacković orcid id orcid.org/0000-0002-9390-6412 ; University North, Koprivnica, Croatia
Ivan Pavić orcid id orcid.org/0009-0005-1510-0041 ; University North, Koprivnica, Croatia
Gordana Tkalec orcid id orcid.org/0000-0001-9921-1470 ; University North, Koprivnica, Croatia


Full text: croatian pdf 641 Kb

page 55-68

downloads: 51

cite

Full text: english pdf 171 Kb

page 68-68

downloads: 17

cite


Abstract

Sport je jedna od rijetkih rubrika u medijima u kojoj „dobra vijest“ povećava zanimanje publike za sportski sadržaj. Pobjeda i ostvareni rezultati u sportu smatraju se dobrim vijestima koje su sve manje zastupljene u suvremenim medijima. Cilj je rada prikazati utjecaj sportskoga uspjeha na medijsko praćenje i povećano zanimanje u medijima na primjerima ostvarivanja značajnih sportskih rezultata. Glavna je hipoteza rada da ostvaren uspjeh u sportu povećava zanimanje publike. U tome su smislu definirani sportski uspjeh te postupci i tehnike stvaranja publiciteta sportaša i sportskih organizacija, što je preduvjet za kasnije istraživanje. U radu su analizirani različiti mediji i njihov sadržaj za vrijeme natjecanja u kojima su hrvatski sportaši ostvarili sportski uspjeh. Uz to analizirana je čitanost tekstova objavljenih tijekom sličnih natjecanja u kojima je očekivani rezultat izostao. Osim analize sadržaja hrvatskih medija za potvrdu hipoteze preuzete su i analize iz drugih internetskih izvora. Uz metodu analize sadržaja primijenjene su kvantitativna i komparativna metoda s egzaktnim podatcima. U manjoj mjeri korištena je kvalitativna metoda kako bi se u tekstovima prepoznao uspjeh ili neuspjeh kao dobra ili loša vijest. Rezultati i rasprava pokazuju ispravnost cilja istraživanja i postavljene hipoteze.

Keywords

sportski mediji, uspjeh, publicitet praćenost, google trends

Hrčak ID:

309906

URI

https://hrcak.srce.hr/309906

Publication date:

30.6.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 139 *