Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.17818/EMIP/2023/2.1

SPOSOBNOST ORGANIZACIJSKOG UČENJA KAO POSREDNIK U ODNOSU IZMEĐU SPREMNOSTI NA PROMJENU I USPJEHA PROMJENE

Anita Talaja ; University of Split, Faculty of economics, business, and tourism *
Vicenco Dumanić ; University of Split, Faculty of economics, business, and tourism

* Corresponding author.


Full text: english pdf 466 Kb

page 312-330

downloads: 404

cite


Abstract

Organizacijska promjena postaje važna kada tvrtke ne uspiju ostvariti planirane ciljeve u turbulentnom poslovnom okruženju. Međutim, uspješna promjena je nemoguća bez spremnosti članova organizacije na promjene. Otpor promjenama je čimbenik koji najviše može ugroziti napore uložene u promjene, a spremnost smanjuje potencijalni otpor. Također, kontinuirana poduka svih članova organizacije bitan je preduvjet za uspješnu provedbu promjena. Cilj ovog istraživanja je analizirati utjecaj spremnosti na promjene na njihovu uspješnost i istražiti ulogu sposobnosti organizacijskog učenja u tom odnosu. Istraživanje je provedeno u rujnu 2021. godine, a uzorak je obuhvatio 43 velike tvrtke koje posluju u Hrvatskoj. Rezultati PLS-SEM analize pokazuju da je utjecaj spremnosti na promjenu na uspjeh organizacijske promjene u potpunosti posredovan sposobnostima organizacijskog učenja.

Keywords

uspješnost promjena; spremnost na promjene; sposobnost organizacijskog učenja

Hrčak ID:

310851

URI

https://hrcak.srce.hr/310851

Publication date:

7.12.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 1.193 *